Humax iHDR-5050C

Downloaden: Selecteer gewenste handleiding, klik op Download.

Online: Bestand bekijken, versturen per email, vertalen en zoeken op inhoud.

Taal Soort Grootte Download Bekijk Online
Nederlands Gebruiksaanwijzing 18,89 MB Download Online
Nederlands Gebruiksaanwijzing 9,09 MB Download Online
Nederlands Gebruiksaanwijzing 16,56 MB Download Online
English Gebruiksaanwijzing 17,92 MB Download Online


Advertenties



Spelregels

Vragen / opmerkingen / antwoorden over de Humax iHDR-5050C



  • Vraag

    26-2-2015
    22:42

    Hallo Willem.

    Beide dingen uitgevoerd, Energiestand vandaag en de update toevallig vorige week

    Groeen EEF
    Reageer op deze vraag

  • 26-2-2015
    23:13
    0

    Dag Eef,

    helemaal weer up-to-date dus. Bedankt voor de respons en veel kijkplezier maar weer.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    26-2-2015
    14:02

    ik heb een humax 5050 c als ik teletex aanzet gaat alles goed op alle zenders,behalve de teletex van foxsport1 daar krijg ik geen teletex op. ik heb er een ander decoder opgezet ( samsung C7140 ) dan lukt het wel, dus het niet de TV. kunt u me helpen a.u.b.

    gr. Harry
    Reageer op deze vraag

  • 26-2-2015
    21:41
    0

    Dag Harry,

    Dit moet ik even uitzoeken, maar heb je de decoder al even terug gesteld naar de fabrieksinstellingen en opnieuw geïnstalleerd? Laat even weten hoe het daarna gaat. Werkt het niet, ga ik er even achteraan.

    mvg. Willem.

  • Vraag

    26-2-2015
    10:44

    Kan ik Netflix op mijn TV met HUMAX IHDR 5050C ontvangen of moet ik daartoe ee separate aansluiting hebben.
    Reageer op deze vraag

  • 26-2-2015
    21:39
    0

    Nee, dat kan niet. Netflix loopt n.l. via het Internet en niet via de kabel. De decoder heeft wel een Lan/UTP aansluiting, maar kan daarmee geen verbinding maken met het Internet.

    Maar ook als dat wel kan, zoals bij de interactieve modellen, zal dit niet gaan werken.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    25-2-2015
    22:36

    Wachtwoord vergeten.! Ik kan niet naar zender zoeken gaan..
    Reageer op deze vraag

  • 25-2-2015
    22:38
    0

    Druk achtereenvolgens op:
    -menu
    -ga naar instellingen
    -ga naar systeem
    -ga naar systeeminformatie
    -druk vervolgens op de toetsen 7412359
    -Daarna komt "hidden settings" ofwel "verborgen menu".

    Hier kun je het wachtwoord resetten (Password Reset) : Je kan vervolgens kiezen tussen ja of nee. Kies ja, uitvoeren, en het wachtwoord gaat weer naar 0000.

    Verander verder niets!

    Mvg. Willem.

Advertenties

  • Vraag

    25-2-2015
    20:38

    Hallo Willem.
    Bedankt voor jou snelle antwoord.
    Dat Qam getal bleef voor mij een item.
    Maar ga nu maar eens even bellen met caiway.
    Vrgr..Ap.
    Reageer op deze vraag

  • 25-2-2015
    21:00
    0

    Dag,

    Ik krijg die reactie vaker, maar heb me er nooit zo in verdiept omdat deze waarde, net als de symboolsnelheid automatisch wordt ingevuld. Wellicht dus een foutje op de site van Ziggo... Zal daar eens naar vragen.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    25-2-2015
    19:19

    Hallo.
    Wij hebben een Humax 5050c en zijn nieuwe klant van caiway.
    Ik ontvang alle zenders digitaal geen probleem maar op kanaal 7.8.9.en24 geen HD.
    Het binnen komende signaal is rond de 60 a' 70%. Digitaal 100%.
    Kabels en wand contactdoos zijn nieuw (monster)
    Alle gegevens goed ingevoerd alleen word gevraagd 64 Qam maar hij blijft op 256 Qam staan.
    Ben al terug gegaan naar fabrieks instelling maar het blijft 256 Qam.
    Kan ik dit op een andere manier veranderen?
    En kan dit de oorzaak zijn dat ik genoemde zenders niet in HD kan ontvangen?

    Vrgr..Ap.


    Reageer op deze vraag

  • 25-2-2015
    20:12
    0

    Dag,

    Dat hoef je niet te veranderen, want die gegevens zijn goed en behoeven eigenlijk zelden of nog beter, nooit te worden gewijzigd.

    De signaalsterkte is met 70% al hoog en hoeft maar 30% te zijn (ondergrens, waarbij ik liever uitga van 40%) en de kwaliteit, wat jij als Digital opgeeft is dus ook in orde.

    Ik verwacht dan ook geen oplopende BER waarden en als het beeld geen artefacten vertoont, zou ik even contact opnemen met Caiway, wat ik vraag me af of daar niet wat misgaat. Geen HD betekent n.l. niet dat er wat mis zou zijn bij je thuis. Zelfs als de huisinstallatie helemaal niet in orde zou zijn, ontvang je alle zenders gewoon in HD (uiteraard afhankelijk van het aanbod) en dus gaat hier iets anders mis.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    24-2-2015
    21:52

    Goedenavond,

    Op mijn ab blijft de PVR-knop rood branden. De humax reageert niet meer op de ab. Ik kan wel mijn tv met tv-knop aan- en uitschakelen, dus ab werkt gewoon. Via de knoppen op de humax kan ik die wel bedienen. Het lijkt of humax niet op ab reageert. Hoe kan ik dit oplossen? Oh ja, er zitten nieuwe batterijen in de ab.

    Alvast bedankt! groetjes, Plien
    Reageer op deze vraag

  • 24-2-2015
    22:25
    0

    Hallo,

    De PVR toets mag natuurlijk alleen oplichten als de decoder/PVR wordt bediend. Als die blijft oplichten kan dat een foutje zijn in de software van de afstandsbediening en dat kun je vaak verhelpen door de batterijen voor een hele nacht te verwijderen en nadien, zonder dat de batterijen zijn herplaatst, gewoon even wat toetsen in te drukken. Daarmee verdwijnt de restspanning uit de afstandsbediening en als daarna de batterijen weer worden geplaatst, is de kans aanwezig dat alles weer correct werkt.

    PS: gebruik geen oplaadbare batterijen, daar deze vaak een spanning afgeven van 1,2 Volt, i.p.v. 1,5 Volt. De beste keuze is Duracell, daar deze zeer lang meegaan en niet gaan lekken.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    24-2-2015
    14:04

    Sinds geruime tijd geeft mijn display van de 5050C de ene keer minimaal 10x en soms 24x per etmaal aan "UPDATING". Ziggo heeft hier geen antwoord op,maar ik geloof dat dit signaal toch via de kabel gegeven wordt. Verder kan ik aan de setup box geen veranderingen of anderszins ontdekken.

    Wie weet hier iets van of heeft en oplossing???

    Bij voorbaat dankl voor eventuele reacties.


    MVGR Eef van Kerkhof

    Schagen N-H
    Reageer op deze vraag

  • 24-2-2015
    17:45
    1

    Dag,

    Ziggo zou dit moeten weten want regelmatig wordt de software op de smartcard bijgewerkt, en word tevens de Guide geüpdatet.

    Dit signaal wordt inderdaad via de kabel verstuurd, want de 5050 kan geen contact maken met het Internet, maar updates lopen altijd via de kabel. Echter zou je dit sinds alweer enige tijd veel minder moeten zien, daar Ziggo het aantal updates n.l. aanzienlijk heeft terug gebracht en de updates nu minder frequent zijn, maar wel langer.

    Nu zou het kunnen zijn dat je de laatste software die destijds is uitgekomen nog niet op de decoder hebt staan en dus is het raadzaam eens in het menu te bekijken of je de laatst uitgebrachte software kan downloaden. Als die optie grijs is (niet aanklikbaar) heb je de laatste versie al. Anders kun je het downloaden starten en dien je zo lang af te wachten tot de decoder zelf weer start met de weergave. Onderbreek de updates dus nooit!

    Wat ik je ook als tip kan meegeven is het volgende: haal in het menu onder 'energiebeheer' de decoder van de energiespaarstand. Je ziet dan niet meer dat de decoder de updates laad voor smartcard en Guide en ziet de tijd in het display als de decoder in stand-by staat.

    Mvg. Willem.

  • 26-2-2015
    13:46
    1

    Hallo Willem ,

    Bedankt voor snelle reactie,weet nu waarvoor dit is. Ik had Ziggo al 2x gebeld maar de hulpdesk kon mij niet helpen

    MVGR EEf


  • 26-2-2015
    21:45
    1

    Dag Eef,

    Graag gedaan. Wil je de updates onzichtbaar laten geschieden, haal dan dus even de decoder van de energiespaarstand.

    Was het updaten nog gelukt, of had je de laatste versie al?

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    22-2-2015
    20:05

    Mijn oude afstandbediening is defect, moet nu een nieuwe kopen. Kan ik met de nieuwe afstand-
    bediening de Humax 5050C gelijk bedienen, of moet ik eerst een bepaalde code invullen?
    Reageer op deze vraag

  • 22-2-2015
    20:09
    0

    Hallo,

    Als je een originele afstandsbediening koopt voor de 5050 kun je die zo gebruiken. Er is zelfs geen code beschikbaar voor de Humax 5050 want die code staat standaard al onder de PVR toets als je de afstandsbediening aanschaft.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    19-2-2015
    19:59

    Help heb alles gedaan zoals gevraagd maar 5050c geeft aan geen zenders gevonden.wat nu? alvast dank voor jullie hulp.
    Reageer op deze vraag

  • 19-2-2015
    20:23
    0

    Hallo,

    Dan heb ik toch wat meer info nodig. Ik neem aan dat de decoder wel op de kabel is aangesloten? Zijn verder de juiste frequentie en ID code (netwerk nummer) ingevoerd?

    Welke provider heb je? Bij Ziggo is er n.l. laatst iets veranderd en is er nog maar één frequentie voor geheel Nederland. Deze gegevens zijn:

    frequentie: 47400

    netwerk-ID: 5555

    modulatie: 64-QAM

    symboolsnelheid: 6875\

    Heb je een andere provider dan kun je de juiste gegevens terug vinden op hun site, of daar even opvragen.

    mvg. Willem.

  • Vraag

    18-2-2015
    10:45

    beste Willem,

    Heel hartelijk dank voor je antwoord op mijn vraag ( 16-2-22.58 ) over het overzetten van opnames op USB ). Wat mooi trouwens dat er mensen zijn die het leuk vinden om volslagen onbekenden op deze manier te helpen !

    fijne dag,

    Henk
    Reageer op deze vraag

  • 18-2-2015
    18:31
    0

    Dag Henk,

    Graag gedaan en dank voor je positieve reactie! Ik help al jaren vrijwillig mensen op weg met vragen over Humax decoders en andere apparaten en en het is leuk om te zien dat men dat waardeert. Helaas laat lang niet iedereen even de afloop weten of plaatst iets als daarom wordt gevraagd, maar we gaan stug door ;-)

    Nogmaals graag gedaan en veel kijkplezier.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    17-2-2015
    22:47

    Hallo Willem,

    Ik heb een probleem met mijn afstandsbediening RM-F01 van de Humax 5050C. Ik kan alle apparaten (TV, DVD, Audio) bedienen, maar ineens niet meer de PVR... Ik heb al geprobeerd diverse Humax codes in te geven (via PVR ingedrukt houden, code ingeven, ok drukken) maar nog zonder resultaat. Die Humax codes staan vermeld in de Handleiding en zijn voor Humax TV's en Humax TV/DVD Combi.

    Enig idee hoe dit op te lossen is??

    Gr.
    Paul
    Reageer op deze vraag

  • 17-2-2015
    23:10
    0

    Dag Paul.

    Dat zal ook niet gaan werken, want voor de decoder/PVR is normaal gesproken de juiste code al ingevoerd en dus zou de afstandsbediening gewoon moeten werken als op PVR wordt gedrukt. Je zal dus de afstandsbediening eigenlijk moeten resetten naar die eerste instellingen. Ik moet alleen even kijken hoe dat in zijn werk gaat, want eigenlijk zie ik nooit dat iemand andere codes invoert bij de PVR toets.

    Maar ja kan in eerste instantie proberen of het baat als je een nacht de batterijen uit de afstandsbediening haalt. Ik ga er z.s.m. achteraan om te kijken hoe de oude code er weer ingezet kan worden. Maar wellicht is dit genoemd in de handleiding.

    Als het dan niet werkt is het raadzaam de onderstaande stappen eens uit te voeren:

    Wellicht staan of stonden de decoder en de afstandsbediening in een verschillende modus.

    Druk op de 'OK' toets en direct daarna op 0 en houdt beide een aantal seconden ingedrukt. Er verschijnt nu een 'pagina' over het weergegeven beeld heen. Hier staat het juiste modus nummer aangegeven. Toets dit nummer in op de afstandsbediening (kan 1 tot 6 zijn). Als je dit nummer intoetst op de afstandsbediening knippert even de led (decoder/PVR) op de afstandsbediening. Het zou daarna weer moeten functioneren.

    Maar ik laat dus nog even van me horen.

    Mvg. Willem.

  • 18-2-2015
    00:11
    0

    Hoi Willem,

    Dank voor je snelle reactie. Ik heb geprobeert 1 - 6 in te voeren zoals je omschreef. Helaas geen resultaat.

    Ik heb ook geprobeerd de code van de TV tijdelijk onder de DVD knop te zetten. Maar dat lukt ook niet....

    Ik zal vanacht de batterijen eruit laten liggen. Misschien dat dat helpt...

    Kan het zijn dat de batterijen te zwak zijn? Ik heb gisteren andere batterijen erin gezet omdat hij het niet meer deed. Daarna werkte de AB prima. Tot vanavond ineens niet meer. De ander aparaten zijn dus gewoon wel de bedienen, TV, DVD en Tuner.

    Alvast bedankt voor het uitzoeken.

    gr.
    Paul

  • 18-2-2015
    08:16
    0

    Hoi Willem,

    Helaas is het niet gelukt met alleen de batterijen er een nachtje uit laten liggen.

    Hopelijk kun je uitvinden hoe de afstandsbediening gerest kan worden.

    gr.
    Paul

  • 18-2-2015
    18:42
    0

    Dag Paul,

    Zoals het nu lijkt heb je een probleem. Eigenlijk mag je nooit iets anders vastleggen onder de PVR toets, tenzij je geen Humax decoder meer gebruikt en de afstandsbediening alleen nog voor andere apparaten wilt gebruiken.

    Nu plaats ik al jaren bij diverse Humax decoders en (gelukkig) heb ik nog niet gezien dat men heeft geprobeerd ene andere code onder de PVR toets vast te leggen. Zoals eerder gemeld, is n.l. de juiste code al onder die knop aanwezig als het apparaat wordt aangeschaft. In de fabriek plaats men n.l. die code al.

    Zoals het er nu op lijkt, kun je na het veranderen van die code, niet meer terug. Ik heb daarover vanmiddag ook nog nog even contact gehad met Humax, maar zij beschikken ook niet over de juiste (originele) code.

    Nu ga ik nog even een mail uitsturen naar een ander contactpersoon en hoop daarvan wel iets te kunnen ontfutselen, maar anders zal de afstandsbediening moeten worden vervangen, of er moet al een code werken die men ook gebruikt bij universele afstandsbedieningen. Daar ga ik nog even naar zoeken.

    Maar het zal je nu duidelijk zijn, NOOIT een andere code onder de PVR toets te plaatsen, tenzij er ene manier is dit te herstellen en daar ga ik dus nogmaals achteraan. Als ik wat andere codes heb, laat ik het z.s.m. weten en speel die naar je door.

    Mvg. Willem.

  • 18-2-2015
    19:28
    0

    "Maar als ik onder de dvd knop de tv code wil programmeren lukt dat niet".

    Dat klopt. Daarom zijn die toetsen ook al benoemd en dus bedoeld voor de apparaten welke moeten worden bediend al lukt het soms wel een Blu-ray speler onder de DVD knop te plaatsen, als dezelfde codes worden gebruikt. Maar een andere code, ook als is die van Humax apparaten, vastleggen onder de PVR knop gaat dus nooit werken.

    Jammer dat je dat al had gedaan voordat je hier terecht kwam, want ik zou je dat nooit adviseren, maar ja, dat is helaas nu niet anders.

    Maar ik ga kijken hoe wel dit kunnen oplossen. Daar je 4 cijfers miet intoetsen heb je dus nog de wat ouderen versie. In ieder geval bedankt voor die info.

    Mvg. Willem

  • 18-2-2015
    22:45
    1

    Hoi Willem,

    Goed nieuws, hij doet het weer!!
    Ik probeerde gewoon iets en hij doet het weer...

    Ik drukte achtereenvolgens op Audio, DVD, TV en PVR. En hij doet het weer... Raar maar waar...
    Alle apparaten werken ook nog gewoon met de ab... Dus probleem opgelost!

    Bedankt voor de moeite Willem!

    Gr.
    Paul

  • 18-2-2015
    23:31
    0

    Dag Paul,

    dat is zeker goed nieuws zeg! Wel heel bijzonder, want de ingebrachte codes gaan er normaal gesproken niet zomaar meer uit. En het lijkt erop dat de oude code toch ergens bewaard blijft.

    Maar zoals gezegd, heb ik nog niet meegemaakt dat men een andere code onder de PVR toets plaatst. Nu zal ook niet iedereen dat melden, maar ik plaats ook elders en heb er in al die jaren niets over gezien.

    Maar ik ben natuurlijk heel blij dit te lezen. Misschien is er toch wat gereset toen de batterijen eruit zijn gehaald? Bij het niet werken raad ik dat vaker aan, maar in eerste instantie leek dat toch niets te hebben gedaan. Maar ja, de wegen van de elektronica zijn soms ondoorgrondelijk.

    Ik ben benieuwd wat voor reactie ik nog krijg van Humax, maar zal dit dan nog wel even aan ze doorspelen. In eerste instantie werd natuurlijk gezegd dat er dan een nieuwe afstandsbediening nodig was. Ik ben dus ook wel benieuwd naar hun reactie.

    Wat de hulp betreft: graag gedaan, maar uiteindelijk heb je het nu toch zelf weer voor elkaar gekregen. Jij dus ook bedankt voor de melding! Dat wordt zeer gewaardeerd. Wellicht kunnen anderen daar ook weer hun voordeel mee doen.

    Hopelijk blijft het goed gaan, maar programmeer dus nooit meer een andere code in onder de PVR toets... ;-)

    Ik laat de reactie van de andere persoon van Humax hier nog wel even achter.

    mvg. Willem.

    PS: wellicht heb je al gemerkt dat via Ziggo de zenders NPO1, 2 en 3 niet (altijd) meer in Dolby Digital uitsturen. Hier wordt aan gewerkt.

  • 19-2-2015
    08:58
    0

    Beste Paul,

    Ik heb nog wat uitgezocht/uitgeprobeerd, en je afstandsbediening werkt zeer waarschijnlijk weer omdat de batterijen er langdurig zijn uit geweest. Als je de batterijen hebt verwijderd en je druk t dan na enige tijd wat toetsen in, verdwijnt de restspanning uit het apparaat en worden de codes die je hebt ingegeven onder de PVR toets, allen gewist en wordt de fabriekscode weer geactiveerd. Dat gebeurt echter alleen bij de PVR toets, want bij andere toetsen blijven de codes die je hebt ingegeven gewoon bewaard.

    Zoals ik het nu zie, na het testen, lijkt het er dus op dat de afstandsbediening de vanuit de fabriek ingebrachte code onder de PVR toets, gewoon onthoud, ook als je daarna andere codes ingeeft. Maar het is dus niet de bedoeling dat je de PVR toets anders gaat programmeren, maar daar waren we het al over eens.

    Ik heb zojuist Humax hiervan ook op de hoogte gebracht en hij was net mijn mail aan het lezen en hij wist eigenlijk niet dat je andere codes kon vastleggen onder de PVR toets, maar was wel blij met het feit dat het in dergelijke gevallen werkt, als de batterijen een nacht uit de afstandsbediening worden gehaald. Althans, dat is wat er uit mijn test blijkt. Ook hier werkt het daarna dus weer. Hij zou het daar ook even bespreken, maar had het zelf dus nog nooit aan de hand gehad, en zoals eerder gezegd, ik dus ook niet.

    Maar nogmaals, ik ben blij dat het zo is opgelost en wil je bedanken voor de reacties op mijn plaatsingen.

    Mvg. Willem.

  • 19-2-2015
    21:53
    0

    Hoi Willem,
    Ik heb helaas te vroeg gejuicht.... De ab deed het inderdaad in eerste instantie weer. Maar na een paar keer drukken reageerde de decoder weer niet. Ik heb de batterijen verwisseld voor nieuwe duracel batterijen. Maar met hetzelfde resultaat. Paar keer drukken werkt nog daarna niet meer. De andere apparaten nog wel. Er komt wel een ir licht uit de ab. Dus ik dacht dat het misschien aan de decoder de lag. Even getest met een humax ab van de buren. Decoder werkt prima. Dus toch de ab geeft het probleem...

    Voor €29 hebben we dezelfde weer via een webwinkel. Is ook al 6 jaar oud...
    Nog een paar dagen proberen en dan toch een nieuwe.

    Gr.
    Paul

  • 19-2-2015
    22:06
    0

    Dag Paul,

    Dit is toch ook wat. Maar heb je al een andere modus geprobeerd? Zoals ik eerder aangaf kun je kiezen tussen 1 t/m6 en dat zou je dus nog eens kunnen proberen.

    Maar licht de PVR toets wel goed op als je de decoder/PVR bediend, of gaat deze knipperen o.i.d?

    Humax heeft overigens de afstandsbedieningen ook nog voor de 5050, maar je hebt nu wel kans dat je nog maar een 3 cijferige code moet invoeren. Houd daar dus even rekening mee. Maar hopelijk ben je straks van de problemen verlost.

    Maar probeer het nog eens met een andere modus...

    Mvg. Willem.

  • 19-2-2015
    22:36
    1

    Hoi Willem,
    Dat had ik al geprobeerd, werk niet.
    Het lampje licht goed op.
    Ik probeer vannacht nog een keer de batterijen er uit te laten. Wie weet....

    Gr.
    Paul

  • Vraag

    16-2-2015
    22:58

    Beste Willem,

    Is het ook mogelijk om opgenomen programma's over te zetten op een USB-stick?
    Reageer op deze vraag

  • 17-2-2015
    00:05
    2

    Beste,

    het kan wel, maar het is zeker niet aan te raden, daar je dan vaak toch tegen beperkingen aanloopt. Bij Fat32 is het dan n.l. niet mogelijk grotere bestanden op te slaan dan 4 GB, en daar ben je met een HD bestand al snel aan toe. Daarom geeft Humax eigenlijk ook aan een schijf te gebruiken, welke je vooraf op de PC dient te formatteren in Ext3.

    Je kan dan niet direct opnemen op die schijf, maar wel de bestanden van de interne schijf overschrijven naar de externe schijf.

    Maar ook kun je de decoder opnemen in je netwerk om zo bestanden uit te wisselen. Je moet dan wel wat kennis hebben van netwerken/computers. Ik heb hier eventueel wel info over. Dit wordt n.l. ook veel gebruikt. Je kan dan bepaalde bestanden van- en naar de PC overzetten.

    Maar uiteraard zijn die opties beperkt, daar de Humax decoders geen mediaspelers zijn, maar alleen enkele media opties ondersteunen. De 5050 kan daarnaast geen verbinding maken met het Internet zelf. Dat kunnen de nieuwere modellen wel, maar die ondersteunen dan ook Interactieve functies (Ziggo) en versturen de opdrachten op deze manier. De ontvangst loopt dan weer via de kabel.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    16-2-2015
    13:16

    melding storing HDD; is HDD te formatteren en zo ja, hoe?
    Reageer op deze vraag

  • 16-2-2015
    18:26
    0

    Ja, dat kan.

    Als je naar het menu gaat en voor gegevens opslag kiest, kun je het opslagapparaat, ofwel de harde schijf, formatteren.

    Maar het kan ook raadzaam zijn de decoder eens geheel terug te stelen naar de fabriekstand en dan meteen de HDD te formatteren, waarna je de decoder opnieuw installeert. Je verhelpt dan meteen software fouten.

    mvg. Willem.

  • 16-2-2015
    19:12
    1

    Dank je Willem,
    de optie om naar herstel fabrieksinstelling te gaan had ik al gedaan. Resultaat is dat in het daarop volgende instellingsmenu stap 4 wordt overgeslagen... en laat dat nu net de stap van formatteren zijn...
    Blijkbaar is de schijf niet meer te benaderen.
    Zou een externe HDD een optie zijn?

  • 16-2-2015
    20:01
    0

    Hallo,

    Kun je de schijf ook niet formatteren via het menu? dat moet n.l. wel kunnen. Als de schijf helemaal defect zou zijn, lukt dat niet meer altijd, maar dan zal de decoder ook niet meer doorstarten en blijven hangen in het opstartmenu (booten).

    Je kan dus de harde schijf normaal gesproken meteen formatteren bij het terug stellen, maar ook via het menu. Kijk daar dus nog eens naar. Ik weet echter zo niet exact de stappen meer, maar bij de 5200 gaat het zo, en wellicht is dat bij de 5050 hetzelfde:

    -Menu
    -Instellingen
    -Systeem
    -Gegevensopslag
    -Opslagruimte
    -Opslagapparaat formatteren.

    Een externe schijf gaat niet werken. Je kan wel een externe schijf aansluiten op de decoder, maar je kan daarop niet direct opnemen. Je kan deze schijf alleen gebruiken om opnames vanaf de interne schijf over te schrijven op de externe schijf.

    Mvg. Willem.

  • 16-2-2015
    21:08
    0

    bij de 5050 zou het moeten staan onder Systeeminstellingen; daar is een optie "Media instelling" maar die optie is geblokkeerd...

    De hamer ligt al klaar...

  • 16-2-2015
    21:20
    0

    Doe die hamer nog even weg ;-) en haal eens een half uur de spanning geheel van de decoder. Je kan deze ook op een uitgebreide manier terug stellen, waarbij het vaker wel lukt issues op te lossen:

    -Haal de spanning geheel van de decoder. (Minimaal 20 minuten).
    -Verwijder de smartcard.
    -Verwijder de coax kabel.
    -Verwijder de HDMI kabel.
    -Verwijder een eventueel aangesloten cinch kabel.
    -Sluit de kabels na een minuut of 15 weer aan.
    -Schakel, nadat de spanning weer is ingeschakeld de decoder in en wacht tot deze om de smartcard vraagt.
    -Plaats de smartcard
    -Stel de decoder na het geheel opstarten terug naar de fabriekstand.
    -Installeer de decoder opnieuw met de juiste frequentie en ID-Code (netwerknummer). -Controleer in het menu of je een nieuwe software update kan binnenhalen, zo ja, doe dit even.
    -Kijk nu even of het mogelijk is de HDD te formatteren. Formatteren kan nooit als er een opname loopt, of als je gebruik maakt van de time-shift functie. Zet deze functie anders even uit als je gaat formatteren. Ook dat kan soms baten.

    Succes!

    Mvg. Willem.



    -Tip: haal daarna in het menu bij de optie 'energiebeheer' van de energiespaarstand.

  • 16-2-2015
    22:19
    0

    Dank je Willem,
    lijkt me een klusje voor morgen bij daglicht!
    Wordt vervolgd,
    Groet,
    Guus.

  • 16-2-2015
    22:23
    0

    Dag Guus,

    Hopelijk gaat het lukken, maar anders is wellicht even onderzoek nodig. Weggooien is natuurlijk zonde, want de 5050 is op zich een uitstekend apparaat.

    Maar ik lees graag hoe het is afgelopen.

    Mvg. Willem.

  • 17-2-2015
    17:47
    0

    Hoi Willem,
    alle moeite ten spijt... hij wil z'n HDD niet meer kennen. Rest doet het nog prima, maar ik mis die HDD.
    Waarschijnlijk inruilen en dan een ander (met internet) kopen... Bij een 5200c geven ze nu een dongle en een ziggo starterspakket gratis. Is dat een goede keus?
    Groet,
    Guus.

  • 17-2-2015
    18:22
    0

    Hallo,

    De 5200 is en prima decoder en daar wordt dan ook veel gebruik van gemaakt. Maar goed, dan zie ik natuurlijk ook wel issues langskomen, net als bij elk apparaat, maar doorgaans is dat uitstekend zelf op te lossen. Overigens hebben die modellen geen Internet, maar zijn interactief (Ziggo).

    Ik gebruik zelf de 5400 en die bevalt me uitstekend. Daarmee wel eens een defecte tuner gehad, maar verder ben ik erg tevreden.

    Nu kan ik zelf ook wel veel oplossen, en dat scheelt natuurlijk wel. Ik hou me al jaren bezig met Humax decoders en door het plaatsen heeft Humax destijds contact met me gezocht en dat is er nog steeds, waardoor we ook over en weer punten en ervaringen uitwisselen, en dat heeft natuurlijk zijn voordelen.

    De 5400 is overigens identiek aan de 5200, maar heeft een schijf van 1TB. En dat is natuurlijk ook erg handig, maar het blijft raadzaam de opnames toch altijd z.s.m veilig te stellen. Het is nou eenmaal gevoelige apparatuur en het is zonde als je het kwijtraakt. Overigens zou ik je aanraden bekabeld te werken als dat mogelijk is en pas een dongel te gebruiken als het niet anders kan. Overigens werkt die laatste sinds de laatste updates wel een stuk beter.

    Maar het lijkt er niet op dat de schijf in de 5050 echt defect is, maar dat zal onderzoek moeten uitwijzen, mits je er dat nog voor over hebt. Maar je zou Humax eens kunnen bellen:

    Quantis Electronics B.V.
    Vaalserbergweg 317 | 5628 CH | Eindhoven | The Netherlands
    www.quantiselectronics.com
    T +31 (0) 85 5000400

    Is de decoder defect en wil je deze laten nazien, dan kun je hem zo die kant op sturen met een duidelijke klachtomschrijving.

    Succes.

    Mvg. Willem.

  • 17-2-2015
    20:59
    1

    Willem, dank je voor je uitgebreide antwoord.
    Ik zal morgen contact zoeken met Quantis. Wie weet wat eruit komt.
    Ik hou je op de hoogte.
    Groet,
    Guus.

  • 19-2-2015
    21:28
    1

    Hallo Willem,
    reparatie zou geld kosten en dus ben ik maar eens gaan zoeken...
    In Twente heeft de kabelaar ervoor gekozen om zonder Ziggo verder te gaan. Hierdoor zijn ineens een aantal 5200c ontvangers op de markt gekomen... Ik kocht er een op Marktplaats voor €110,=. Wellicht een tip voor anderen, want er staan meer van die dingen op MP te koop!?
    Dank je voor het advies en wellicht tot een volgende vraag.
    Groet,
    Guus.

  • 19-2-2015
    21:54
    0

    Dag Guus,

    Er staan inderdaad Humax decoders op marktplaats voor leuke prijzen. Maar je moet natuurlijk wel een apparaat treffen dat nog niet al te veel heeft gedraaid en helemaal in orde is. Maar de prijzen zijn inderdaad vaak wel aantrekkelijk.

    In ieder geval ben jij weer geholpen en kun je weer kijken. Dus gefeliciteerd met je aankoop. Maar ik zou de 5050 toch nog niet wegdoen...

    mvg. Willem.

  • 19-2-2015
    21:56
    2

    PS: bij de 5200 is al heel wat info te vinden, dus als er wat is of je wilt iets weten, kijk daar dan eens:

    https://www.gebruikershandleiding.com/Humax-iHDR-5200C/handleiding-5-456154.html

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    16-2-2015
    10:38

    Hallo,
    Al jaren een tevreden gebruiker van de 5050c, maar nu opeens is er bij opname van bepaalde kanalen (NPO 2 en NPO 3) geen geluid. We zitten bij Caiway.
    Reageer op deze vraag

  • 16-2-2015
    18:29
    0

    Hallo.

    Stel de decoder even terug naar de fabriekstand en installeer de ze opnieuw. Wellicht lost dat het probleem op, al kan het ook op een defect wijzen.

    De HDD behoeft daarbij (nog) niet te worden geformatteerd, dus opnames blijven bewaard.

    De rest moet weer even worden ingesteld.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    14-2-2015
    12:26

    Ooit heb ik een programma opgenomen en nu komt dit iedere dag terug op dezelfde begintijd. Ik weet niet hoe ik dit uit kan zetten. Heb jij enig idee?
    Reageer op deze vraag

  • 14-2-2015
    19:55
    0

    Hallo,

    Je kan dat op deze manier ongedaan maken, tenminste als ik de vraag goed begrijp:

    -"Hoe verwijder je een programma dat dagelijks opgenomen wordt terwijl dat niet de bedoeling is".

    -Druk op 'schedule' van de afstandsbediening.
    -Selecteer je programma, en druk op opt+.
    -Druk dan nogmaals op opt+.

    Kijk ook de timer instellingen even na. Deze moet op uit staan en niet op 0000

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    13-2-2015
    10:32

    Hallo,
    Mijn humax 5050c reageert niet meer op de afstandsbediening, ik heb de batterijen vervangen.
    kan ik ook opnemen en afspelen via handbediening?
    BVD. Ellie
    Reageer op deze vraag

  • 13-2-2015
    11:48
    0

    Dag Ellie,

    Licht wel de PVR toets op, op de afstandsbediening? Zo nee, druk dan even op die toets. Laat anders even weten of de afstandsbediening niets lijkt te doen.

    Je kan niet opnemen en afspelen via het apparaat zelf. Je hebt dus de afstandsbediening nodig.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    12-2-2015
    16:57

    hallo willem,
    laat ik beginnen om nogmaals mijn waardering uit te spreken over de service en de deskundige benadering . deze klantvriendelijke en geduldige behandeling van alle problemen verdient een hele dikke pluim.!!
    als ondeskundige bezitter van de humax 5050c verzoek ik om jouw advies.
    kortgeleden heb ik via scart een dvd-speler rechtstreeks op de tv aangesloten. alles werkt maar met een diep bromgeluid op de achtergrond. hoe kan ik de humax hierbij betrekken? ik dacht om via een hdmi kabel de verbinding tussen humax en dvd-speler te installeren, maar de humax is via zijn hdmi-poort al op de tv (heeft 2 hdmi-uitgangen) aangesloten. de humax heeft maar 1 poort, dus graag jouw advies. hartelijk dank bij voorbaat.
    mvrgr. k.h.
    Reageer op deze vraag

  • 12-2-2015
    18:54
    2

    Dag,

    Hartelijk dank voor de positieve reactie! Doen we dit in ieder geval niet voor niets en daar gaat het ook om.

    Nu wat betreffende de vraag:

    Een DVD speler dient altijd rechtstreeks op de Tv te worden aangesloten, het liefst middels HDMI indien de speler dit toelaat.

    Een DVD recorder kan eventueel middels scart worden aangesloten op de decoder, om zo opnames te kunnen maken (SD content).

    Je kan bij een DVD speler de decoder eigenlijk niet betrekken. Het is sowieso nooit mogelijk om de 2 apparaten te koppelen via HDMI. Dat wordt soms wel geprobeerd, maar daarmee kan het HDMI board in de apparaten defect raken. Nooit doen dus!

    De HDMI aansluitingen op dergelijke apparaten zijn n.l. altijd UITGANGEN en kunnen dus geen inkomend signaal aan!

    De HDMI aansluitingen op een Tv zijn altijd ingangen en kunnen dus niet uitsturen! Alleen bij een HDMI uitgang welke ARC ondersteund, kan een Tv naast een inkomend signaal, ook een signaal uitsturen, maar dat betreft dan alléén het geluid! Daarom ook de naam ARC (Audio Return Channel).

    Bovendien zijn HDMI aansluitingen beveiligd middels het HDCP protocol en dat maakt dus opnemen vanaf een HDMI uitgang onmogelijk.

    Daarnaast dienen HDMI apparaten ook met elkaar te communiceren (Handshake) wat inhoud dat er een contact tussen b.v. decoder en Tv moet worden gelegd en dan pas een verbinding tot stand gebracht kan worden, de eerder genoemde handshake.

    Je dient dus alle apparaten apart op de Tv aan te sluiten en de brom kan soms komen door een foute instelling in de DVD speler, welke je het best op stereo kan instellen, als zal het geluid via scart altijd zo worden uitgestuurd, maar het kan ook heel goed, meestal, aan de gebruikte scart kabel liggen. Deze dient n.l. van een zeer goede kwaliteit te zijn, wat niet wil zeggen dat deze dan ook meteen een fortuin moet kosten, maar de zgn. bulkkabels zorgen vaak voor issues door de slechte afscherming en door het feit dat de aders allemaal bij elkaar liggen, zonder dat bepaalde aders van elkaar zijn afgeschermd.

    Bij HDMI is uiteraard ook een goede kabel nodig, maar daaraan behoeven minder eisen te worden gesteld.

    Maar als de mogelijkheid er is, sluit de DVD speler dan aan middels HDMI. Scart is op zijn retour en dus is het niet raadzaam nog veel geld neer te tellen voor zo'n kabel. Als deze een stuk dikker is dan de instapkabel, is dat vaak al een teken dat er meer aandacht is besteed aan de afwerking.

    Nog vragen? Plaats deze dan even bij deze vraag reactie a.u.b. Dan blijft alles mooi bij elkaar.

    Nogmaals dank :-)

    mvg. Willem.

  • 13-2-2015
    13:06
    2

    hallo willem,

    alles werkt perfect na installatie van een hdmi-kabel en rechtstreekse verbinding tussen tv en dvd-speler. nogmaals hartelijk dank en een fijne dag.
    mvrgr. k.h.

  • 13-2-2015
    17:43
    2

    Dag KH,

    graag gedaan. Fijn te zien dat het voor elkaar is en dank voor de respons.

    Fijn weekeinde.

    Mvg. Willem

  • Vraag

    12-2-2015
    11:50

    Bij opname opties wil ik extra begin en eindtijd instellen krijg ik melding timer conflict
    Reageer op deze vraag

  • 12-2-2015
    16:49
    0

    Opnametijden verlengen:

    -Extra begintijd/eindtijd:
    -Menu
    -Systeeminstellingen
    -Media instellingen
    -Opname opties
    -Extra tijden invoeren

    In 'Schedule' (toets schedule, alleen aanwezig op de afstandsbediening van de 5050):
    Bij Timer instellingen het programma selecteren dat verlengt moet worden en daar de eindtijd verlengen/aanpassen.

    *Let op: de standaard ingestelde extra tijden voor en na de opname (start en uitlooptijden)zullen hiermee verdwijnen. Deze zul je dus handmatig even moeten aanpassen.

    Een lopende opname die gaat uitlopen:
    Ga naar de te verlengen opname (waar dus op dat moment de opname al loopt) en druk op REC (de opname toets onder de menu toets). In het scherm wordt dan een extra scherm met 'opnametijd' getoond. Met de pijltjestoetsen kun je die dan met 10 minuten per keer/per klik verlengen. Onderaan zie je de balk meelopen die de eindtijd aangeeft.

    Geef anders even duidelijk aan waar je tegenaan loopt. Met de gegeven info kan ik niet zoveel.

    Mvg. Willem

  • Vraag

    11-2-2015
    17:36

    Hoe verplaats ik de voorkeurzenders in de favorietenlijst?
    Reageer op deze vraag

  • 11-2-2015
    18:32
    2

    Ga via menu naar favorieten bewerken, selecteer het te verplaatsen kanaal en gebruik de knop functies (blauw) om te verplaatsen.

  • 11-2-2015
    18:45
    2

    Uiteraard kun je ook gewoon even de handleiding hierboven lezen of downloaden. Daar staat dit uiteraard gewoon in vermeld.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    10-2-2015
    19:23

    Na de zender herindeling van Ziggo ben ik ineens het vermogen van de twin tuner kwijt. Ik kan dus niet meer twee programma's opnemen en het derde kijken. Op advies van Ziggo heb ik de instellingen al gereset, maar zonder resultaat.

    Is er nog een andere manier om dit probleem op te lossen?
    Reageer op deze vraag

  • 10-2-2015
    19:40
    2

    Dag,

    Ik neem aan dat je bedoelt dat dit is ontstaan nadat er zenders zijn toegevoegd? Zo ja, dan is dat wel vreemd, want ik heb er zelf geen last van op de 5400 maar heb er ook nog niets over gelezen op deze site, terwijl ik toch bij elke kabeldecoder van Humax plaats.

    Maar je kan uiteraard niet altijd 2 zenders opnemen en een 3e bekijken. Dat is helemaal afhankelijk van het feit in welke stream die zenders zich bevinden. Logisch, want de decoder heeft maar 2 tuners.

    Maar je moet b.v. wel NPO2 en RTL4 kunnen opnemen, terwijl je NPO1 kijkt. Laatst heeft Ziggo de stream indeling gewijzigd en toen was dit bij veel meer combinaties mogelijk dan voorheen.

    Als dat niet kan, probeer dan eens de uitgebreide manier van terug stellen hier elders op de site genoemd.

    Maar nogmaals, ik heb dit nog niet zien langskomen en had er dan ook wel meer vragen over gehad.

    Mvg. Willem.

  • 10-2-2015
    19:44
    2

    Bedankt Willem, ik zal eens op zoek gaan naar de uitgebreidere instelling. Ik bedoelde inderdaad de aanvulling van de zenders en de nieuwe frequentie.

    Overigens heb ik het bij NPO 1, 2 of 3 nooit twee programma's kunnen opnemen. Maar afgelopen zondagavond was het opnemen op SBS6 en RTL4 en kijken naar Veronica geen probleem.

    Mvg, Remko

  • 10-2-2015
    19:54
    2

    Dag,

    het gaat niet om een uitgebreide instelling, maar om een uitgebreide manier om de decoder terug te stellen en opnieuw te installeren, maar daarbij is het formatteren van de harde schijf NIET nodig, dus opnames blijven bewaard.

    Het is toch al een tijdje zo dat op het netwerk van Ziggo veel vaker 2 zenders kunnen worden opgenomen en een ander kan worden bekeken. Bij de zenders die ik als voorbeeld noemde gaat het hier dan ook uitstekend. Maar uiteraard blijft het beperkt, want je bet in deze afhankelijk van de zender streams. Bij veel decoders kan dit helemaal niet, dus wat dat betreft zit je nog goed met je Humax.

    mvg. Willem.

  • Vraag

    10-2-2015
    19:09

    waarom kan ik de harde schijf van de Humax hdmi ontvanger nier formateren
    Reageer op deze vraag

  • 10-2-2015
    19:19
    0

    Dag,

    dat kan ontstaan door een software issue, of door een defect.

    Maar probeer eens of het lukt nadat de spanning even van de decoder is gehaald (als deze daarna in het opstartmenu, booten blijft hangen, is er een defect) of stel de decoder even terug naar de fabrieksinstellingen en formatteer daarbij meteen de schijf. Vaak lukt het dan wel. Daarna installeer je de decoder weer even wat zeer vlot gaat.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    10-2-2015
    11:58

    Gisteren heft Ziggo alle kanalen gewijzigd en ik moet nu de kanalen weer installeren. Hier heb ik mijn pincode voor nodig maar die ben ik dus kwijt/vergeten. Hoe kan ik nu verder? Ik heb alle standaard codes (0000, 1111 etc) al geprobeerd.
    Reageer op deze vraag

  • 10-2-2015
    18:53
    0

    Druk achtereenvolgens op:
    -menu
    -ga naar instellingen
    -ga naar systeem
    -ga naar systeeminformatie
    -druk vervolgens op de toetsen 7412359
    -Daarna komt "hidden settings" ofwel "verborgen menu".

    Hier kun je het wachtwoord resetten (Password Reset) : Je kan vervolgens kiezen tussen ja of nee. Kies ja, uitvoeren, en het wachtwoord gaat weer naar 0000.

    Verander verder niets!

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    9-2-2015
    20:19

    Kan ik een terabyte of groter BV.3 terra byte is dit mogelijk te plaatsen in een 5050
    Reageer op deze vraag

  • 9-2-2015
    21:53
    0

    Ik zou eigenlijk niet verder gaan dan 500 Gig, maar hier wat info over een schijf die zeker werkt en 1TB groot is. Groter als 1TB moet je absoluut niet gaan!

    "Inmiddels een 1Tb HDD geplaatst in mijn Humax IHDR-5050C, even formatteren en het werkt fantastisch. De HDD die ik hiervoor heb gebruikt: Western Digital: WD10EURX 1TB, SATA600, Intellipower".

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    8-2-2015
    18:34

    Willem, nog een kleine toevoeging. Ik krijg bij het opstarten ook niet het gebruikelijke Humax scherm in beeld. Maar dit heb ik in het verleden ook al een enkele maal (niet) gehad. De toevoeging is dus misschien niet relevant, maar toch.
    Maarten Mulder
    Waddinxveen
    Reageer op deze vraag

  • 8-2-2015
    18:41
    0

    Dag Maarten,

    Ik heb toevallig net gereageerd. Ben een beetje laat vandaag met het beantwoorden van vragen, maar ben ook al een paar uur bezig.

    Het lijkt erop dat er geen HDMI verbinding meer tot stand komt tussen decoder en Tv. Dat kan aan de kabel liggen, of aan een handshake issue, maar hieronder zijn wat tips genoemd. Als je weer reageert, doe dat dan a.u.b. even bij die vraag, dan blijft alles mooi bij elkaar. Nu plaats jij wel altijd netjes je naam, maar velen doen dat niet en dan kan het echt zoeken zijn van wie bepaalde reacties dan afkomen.

    mvg. Willem.

  • 9-2-2015
    09:46
    1

    Willem, bedankt voor de reactie. Ook op PC gebied ben ik niet zo thuis vandaar dat het fout liep. Ik ga morgen of later met jouw advies aan de slag. Laat de uitkomst uiteraard wel weten.
    Groeten,

    Maarten Mulder
    Waddinxveen

  • Vraag

    8-2-2015
    17:06

    Hallo Willem,
    Nou heb ik zelf een probleempje. Had ik Eelco vorige week net uitgelegd dat na de HDMI instelling te hebben gekozen, de Humax gaat booten en dan gedurende enige tijd de melding krijgt "geen signaal" en daarna beeld en geluid, bij mij krijg ik wel geluid maar geen beeld. De melding "geen signaal"blijft dus over het beeld zweven. Gisteravond was alles nog in orde. Zou het aan de antennekabel kunnen liggen? Op het oog is daarmee niets aan de hand.
    Groetjes,

    Maarten Mulder
    Waddinxveen
    Reageer op deze vraag

  • 8-2-2015
    18:37
    0

    Dag Maarten.

    Dat is ook wat. Maar als er wel geluid is ligt het issue doorgaans niet in de toevoer van het signaal, dus de coaxkabel.

    Is het wel mogelijk het menu van de decoder te tonen? Lukt ook dat niet, wissel dan de HDMI kabel eens om voor een ander exemplaar, welke overigens niet duur hoeft te zijn. Test anders de ingang van de Tv en de kabel even met een ander apparaat indien voorhanden.

    Kun je wel het menu van de decoder zien, kijk dan eens naar de signaalsterkte, kwaliteit en BER waarden. Deze kun je in ieder geval zien bij één tuner en bij de 2e als je één of 2 andere zenders (bij Ziggo vaker mogelijk) opneemt.

    Indien je Tv nog over scart beschikt, kun je de decoder ook even op die manier aansluiten om het menu te bekijken en alles te controleren.

    Maar vergewis je er uiteraard wel van of nu de juiste ingang is gekozen... ;-)

    Ik lees graag even de afloop welke je het bet bij deze vraag/reactie kan plaatsen. Dan blijft alles wat overzichtelijker.

    mvg. Willem.

  • 12-2-2015
    16:21
    0

    Hallo Willem, met mijn Humax wil het niet vlotten. Heb nieuwe coaxkabel en nieuwe HDMI kabel gebruikt, zonder resultaat. Ik heb het nog niet geprobeerd met een scartverbinding omdat ik niet zo gauw een scartkabel voorhanden heb. Ik word er moedeloos van. Overigens kan ik het menu van de Humax niet zien.
    Met vriendelijke groet,

    Maarten Mulder
    Waddinxveen

  • 12-2-2015
    17:02
    0

    Dag Maarten.

    Is er een mogelijkheid de decoder op een andere Tv aan te sluiten? Is er eventueel ook de optie om een andere apparaat middels HDMI op de Tv aan te sluiten en dan dus op de ingang die je nu gebruikt voor de decoder?

    Kun je eventueel de decoder ook testen bij iemand anders? Het is in ieder geval raadzaam het eens met scart te te proberen. Nu zullen de Tv's ook op zwart gaan als Ziggo en UPC samengaan, maar dat lijkt hier niet aan de orde, daar je aangeeft ook geen menu te zien.

    Heb je de decoder ook al eens een paar uur geheel spanningsloos gezet? Ook dat kan soms helpen. Maar de vraag is een beetje of dit nu aan de Tv of de decoder ligt... En daar kom je pas achter als je bovenstaande kan uitproberen.

    Mvg. Willem.

    Succes!

  • 15-2-2015
    12:20
    1

    Hallo Willem,
    Het lukt mij niet om de Humax "aan de praat te krijgen". Heb andere COAX kabel en HDMI kabel geprobeerd. Ook alle (3) HDMI ingangen van de TV. Ook Coax kabel aangesloten op het punt waar het signaal uit de muur komt. De Humax urenlang van de stroom gehaald. Nog niet geprobeerd om de Humax op een andere TV aan te sluiten. Dat is niet zo een twee drie gebeurd. Wat ik, als leek , zo vreemd vind, is dat er ogenschijnlijk niets aan de hand is. De zender verschijnt na het opstarten in het display en ook kan ik zien dat alle geprogrammeerde programma's worden opgenomen. Ook de klok tikt braaf door. Ik word er gek van!!
    Met vriendelijke groet,

    Maarten Mulder
    Waddinxveen

  • 15-2-2015
    19:40
    0

    Dag Maarten.

    Dit is inderdaad erg vervelend. Maar heb je de HDMI ingangen op de Tv al eens getest met een ander apparaat? Je moet trouwens de Tv wel even uit zetten als je van HDMI kabel etc. wisselt.

    Het komt n.l. ook wel voor dat het het HDMI board van een Tv het begeeft en de decoder of een ander apparaat dan wel uitstuurt, maar er dus geen weergave is.

    Maar ook komt het soms voor dat de HDMI uitgang van de decoder(s) ineens niet meer werken. Daarom ook het advies om het eens te testen met een scart kabel.

    Laat je er echter niet teveel door beïnvloeden hoor, want je moet nog langer mee! Natuurlijk is dit erg lastig, maar je lichaam gaat voor.

    Is er anders een mogelijkheid de decoder even bij iemand anders aan te sluiten? Misschien buren, kennissen, familie etc.

    Maar ja, zo zie je maar, ik krijg dagelijks dit soort vragen/problemen voorgeschoteld en ook al lukt het vaak wel iemand te helpen, is het natuurlijk soms ook wel erg moeilijk iets op afstand op te lossen of te beoordelen.

    Maar op deze manier zul je erachter moeten komen wat er misgaat. Als de decoder wel weergave geeft via scart, dan is waarschijnlijk de HDMI uitgang defect, maar dat is dus niet zeker. Je moet dan ook weten of de HDMI ingangen op de Tv wel werken. Maar als de decoder elders wel werkt, ben je al wat verder. Doet deze dat elders ook niet, ligt het dus aan de HDMI uitgang van de decoder die soms weer werkt na een fabrieksherstel.

    Veel succes en nogmaals, denk om jezelf!

    Mvg. Willem.

  • 15-2-2015
    22:31
    0

    Beste Maarten en Willem,

    Laat ik hetzelfde probleem hebben.
    Geen beeld en geluid via HDMI.
    Wel beeld via scart maar met lelijk brom in het geluid.
    Diverse verschillende kabels geprobeert zonder enig resultaat.
    Een andere TV aangesloten met als gevolg, steeds geen beeld en geluid via HDMI, wel via scart.
    Ik heb mijn decoder afgelopen zaterdag ter reparatie aangeboden bij de winkel waar ik hem heb gekocht.
    Aangezie het nu carnaval is hier in het zuiden gaan ze hem later ik de week pas onderzoeken.
    Ik zal jullie laten weten wat de uitslag hiervan is.

    Groeten
    Eric

  • 15-2-2015
    22:37
    0

    Hallo Eric,

    Ik zie het niet vaak, maar het zou natuurlijk zomaar kunnen dat hetzelfde aan de hand is. Maar had jij de decoder al eens terug gesteld naar de fabrieksinstellingen?

    Overigens had je de decoder beter kunnen opsturen naar Quantis/Humax, want er zijn bijna geen winkels die de Humax decoders repareren en dus meestal gewoon opsturen naar Humax. Rechtstreeks opsturen kan dan aanzienlijk in tijd schelen.

    Maar goed, ik verwacht wel dat dit weer goed zal komen. Anders dus gewoon even contact opnemen met Humax:

    Quantis Electronics B.V.
    Vaalserbergweg 317 | 5628 CH | Eindhoven | The Netherlands
    www.quantiselectronics.com
    T +31 (0) 85 5000400

    Mvg. Willem.

  • 16-2-2015
    17:09
    1

    Hallo Willem,
    Wij zijn weer een stapje verder. IK heb bij een Expert winkel de Humax laten testen. Ik was daar toevallig en zij boden mij die service. Het apparaat daar dus gauw gebracht. En daar doet hij het gewoon. Het euvel ligt dus niet aan de Humax. Wel vreemd, of misschien ook niet, dat de Humax het thuis ook niet doet met een Scart verbinding. Volgens Expert ligt het waarschijnlijk aan het HDMI board van de TV. Deze is overigens van augustus 2010. Ik blijf jou op de hoogte houden.

    met vriendelijke groet,

    Maarten Mulder
    Waddinxveen

  • 16-2-2015
    18:33
    2

    Dag Maarten.

    Ben je inderdaad toch weer wart verder. Maar ik gaf al aan dat soms de HDMI boards het begeven. Maar dan zou er wel weergave moeten zijn via scart. Maar als de Tv uit 2010 komt, zou ik zeker aandringen op een coulance regeling, want dat is gewoon te snel en de kosten daarvan kunnen nogal eens flink oplopen.

    Maar goed, je weet nu in ieder geval wel dat de decoder in orde is.

    Hou je taai!

    mvg. Willem

  • 17-2-2015
    17:23
    1

    Hallo Willem,
    Daar ben ik weer. Naar de mening van LG is de HDMI print kapot. Dat de scartverbinding het ook niet doet, is niet zo vreemd want bij mijn toestel zitten de HDMI- en scartingangen op een print. Ik ga de TV opsturen naar CE Repair in Mijdrecht (Reparatiecentrum LG). Laat mij svp even weten als jij wilt weten hoe het afloopt. Tot zover enorm bedankt voor jouw gewaardeerde adviezen.
    Met vriendelijke groet,

    Maarten Mulder
    Waddinxveen

  • 17-2-2015
    18:30
    2

    Dag Maarten,

    Een antwoord dat eigenlijk toch wel in de lijn der verwachting lag. Wel zonde, maar hopelijk vallen de kosten mee. Willen ze daarmee nog wat voor je doen? Ik ben inderdaad wel benieuwd hoe het afloopt en als je dat even kwijt wilt, plaats dan dan maar even bovenaan de rubriek. Ik weet niet hoe lang het gaat duren, maar dan staat het weer even bovenaan.

    Succes en graag gedaan. Jammer dat we het niet zo hebben kunnen oplossen...

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    6-2-2015
    17:13

    Goedendag Willem .
    Wat mij opvalt is dat in de gids van de zenders de tijd 1 uur achterloopt op het scherm maar met het opnemen van programma`s het programma wel op tijd word opgenomen. Enig idee hoe dat kan en kan ik dat veranderen?? Zat in de handleiding te lezen maar daar vind ik het niet.

    Groet Eelco
    Reageer op deze vraag

  • 6-2-2015
    17:53
    0

    Dag Eelco,

    Dat zou niet mogen, want de tijd wordt meegezonden. De actuele tijd zou dus altijd moeten worden weergegeven, maar in dit geval is het wel bijzonder dat de opnames wel op de juiste tijden plaatsvinden.

    In eerste instantie raad ik je aan de spanning een minuut of 5 van de decoder te halen, waarmee het issue in een aantal gevallen al is opgelost, en anders is het raadzaam de decoder even terug te stellen naar de fabrieksinstellingen en opnieuw te installeren.

    De schijf hoeft daarbij NIET te worden geformatteerd, dus opnames blijven bewaard.

    Er is via het menu geen optie de tijden aan te passen, en daarom zie je dat dan ook niet in de handleiding terug.

    Succes!

    mvg. Willem.

  • Vraag

    4-2-2015
    14:41

    Hallo Eelco, zoals ik het heb uitgelegd, werkt het op mijn LG (32LD750) waarop ik overigens geen hotelmodus heb kunnen vinden. Na het kiezen van HDMI via de inputknop moet jij uiteraard wel de Humax aanzetten. Dan krijg je inderdaad tijdens het booten, de vermelding geen signaal maar dit duurt maar eventjes, althans bij mij. Maar dit is wellicht een overbodige opmerking.
    Overigens, Willem, loop jij mij helemaal niet voor de voeten. Immers, ik ben maar een goedwillend amateurtje.
    Groet,

    Maarten Mulder
    Waddinxveen
    Reageer op deze vraag

  • 4-2-2015
    17:49
    0

    Dag Maarten,

    Op het Internet is wel e.e.a. terug te vinden over de Hotelmode. Ik gebruik dat zelf op een Panasonic en hoef dus nooit meer zelf de juiste ingang te selecteren als de decoder wordt gebruikt.

    Is toch wel erg gemakkelijk. De 5050 doet er inderdaad nog even over om op te starten, maar de nieuwere decoders kunnen van de energiespaarstand worden gehaald, waardoor ze vrijwel direct opstarten, maar dan wel wat meer stroom gebruiken in stand-by.

    De 5050 heeft ook die stand en laat dan de tijd in het display zien in stand-by, maar start nog niet echt vlotter op.

    Maar uiteraard dank voor je input. Alles kan helpen.

    mvg. Willem.
    Fijne avond

  • 4-2-2015
    19:52
    2

    Mannen bedankt voor de info, de tijd en de antwoorden die ik heb mogen ontvangen maar lach niet, een simpele breuk in een kabel heeft mij al die problemen gegeven.
    Heb het vanmiddag allemaal nog eens nagelopen en zodoende kwam ik er achter.
    Simpel he hihihihi .
    Willem ,Maarten bedankt!!!!

  • 4-2-2015
    19:58
    0

    Hallo,

    Bedankt voor de respons. Tja, dat kan natuurlijk ook nog ;-) Overigens is er zeker geen dure HDMI kabel nodig als deze niet langer is dan 1,5-2 meter.

    Maar fijn te zien dat het voor elkaar is. Stel je decoder wel even in op 1080I... Veel kijkplezier!

    mvg. Willem.

  • Vraag

    3-2-2015
    20:57

    Sinds gisteren krijjg ik via de 5050c een dubbel beeld (synchronisatie?) en ook strepen erdoor en van slechte kwaliteit. Aan en uit (zelfs een hele nacht) helpt niet. oorzaak, harde schijf kaduuk???.
    Is die in dat geval te vervangen door een willekeurige harddisk? (er zit nu een Seagate Delta in)
    Reageer op deze vraag

  • 3-2-2015
    21:02
    0

    Als er gewoon Tv wordt gekeken, wordt er geen gebruik gemaakt van de harde schijf. Is die echt defect, zal de decoder doorgaans helemaal niet meer willen opstarten.

    Maar zet het beeld (display format) eens op Auto, i.p.v. Wide. Doorgaans is het daarmee opgelost.

    Zo niet, geef het dan even aan. Gelukt? Klik even op het duimpje.

    mvg. Willem.

  • 4-2-2015
    11:53
    1

    Helaas, maakt ook niet uit. Is de tuner(s) dan rot? enig idee of die te vervangen zijn?

    mvg
    Bob

  • 4-2-2015
    17:55
    2

    Dag Bob,

    Er zijn 2 tuners aanwezig, maar doorgaans houden die het bij de 5050 erg lang vol. Maar goed, er kan er uiteraard een defect zijn.

    Maar stel de decoder anders eens terug naar de fabrieksinstellingen en installeer deze opnieuw, liefst meteen de HDD formatterend. Maar in dat laatste geval gaan wel de opnames verloren.

    Verder op dit onderwerp is een uitgebreide manier te vinden het apparaat terug te stellen, maar je kan eerst even de normale manier proberen. Lukt dat niet, probeer dan de genoemde manier.

    Maar kijk uiteraard ook de waarden na als sterkte, kwaliteit en BER. Doe dat bij beide tuners, door een programma te kijken en een of 2 anderen (bij Ziggo vaker mogelijk) op te nemen.

    Plaats die warden hier vervolgens even.

    Mvg. Willem.

  • 6-2-2015
    19:32
    1

    Willem, het is gelukt. Ik heb een software update uitgevoerd (1.00.3) en het lijkt nu verholpen.

    groet
    Bob

  • 6-2-2015
    20:10
    0

    Dag Bob,

    dank voor respons. Mooi te zien dat het opgelost lijkt te zijn. Hopelijk blijft het zo en kun je lang genieten van je decoder.

    Fijn weekeinde.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    3-2-2015
    16:13

    Goedendag Maarten, je zegt via de inputknop de HDMI zoeken dat heb ik gedaan en aangewezen, resultaat geen signaal, heb zoals Willem even op Google gezocht naar hotelmode LG, maar daar snap ik de ballen echt niet van. Sorry.
    Reageer op deze vraag

  • 3-2-2015
    19:18
    0

    Dag,

    Het eerste is sowieso heel gemakkelijk. Via AV/Ext of soortgelijk, afhankelijk van de Tv, kun je een AV ingang activeren. Is de decoder aangesloten op b.v. AV3 of HDMI 1, kies je dus die ingang.

    Pak anders de handleiding van de Tv er even bij, want daar staat het zeker in. Ik ken uiteraard niet alle modellen, maar zal het even voor je uitzoeken hoe bij de Tv de hotelmode werkt.

    Plaats je een reactie, doe dat dan even bij deze vraag/reactie. Dan blijft alles mooi bij elkaar en overzichtelijk.

    mvg. Willem
    Site beheer

  • 3-2-2015
    19:22
    1

    @ Maarten,

    Voel je niet gepasseerd door mijn reactie, en uiteraard word je input in deze zeer gewaardeerd, als je het leest natuurlijk.

    Mvg. Willem.

  • 3-2-2015
    20:06
    1

    De Tv Willem is een LG 49UB830 4K ULTRA HD, maar ik kreeg geen signaal en via het internet moet je de ok button inhouden en weet ik veel wat niet meer ,ben ook maar een leek,hihi

  • 3-2-2015
    20:53
    0

    Tja, het is ook allemaal niet zo eenvoudig meer. Alles wordt steeds geavanceerder, en dat maakt het er voor veel mensen niet gemakkelijker op. Maar dit is nog een heel nieuw model dus. Ik ben een Plasma fan, dus hou het bij de wat oudere toestellen van met name Panasonic. Heeft ook zijn nadelen, maar ik vind de weergave van Plasma altijd nog ongeëvenaard.

    Maar was het nu gelukt? Er moet een AV of Ext. toets te vinden zijn op de afstandsbediening. Ik zal eens kijken of de hotelmode een beetje te doen is, maar als je dat niet aandurft kun je dat beter even laten doen door je dealer, als deze het al wil doen. Dat is niet altijd het geval.

    Ik heb het pas weer toegepast bij een Panasonic toestellen, waaronder die van mezelf, en bij dit merk is het kwestie van een kleine minuut. Maar het werkt zeer fraai: Tv aan en meteen wordt de juiste ingang gekozen. Erg gemakkelijk als je een decoder gebruikt.

    Maar eer Tv heeft meer ingangen en als je dus b.v. gebruik maakt van een blu-ray speler o.i.d. zul je toch ook via AV of Ext. de juiste ingang moeten kiezen. Doorgaans gaat dat bij HDMI niet automatisch.

    Mvg. Willem.

  • 3-2-2015
    20:59
    0

    PS: ik denk dat dit je Tv is:

    https://www.gebruikershandleiding.com/LG-49UB830V/handleiding-5-547991.html

    Ik heb daar volgens mij recent de handleidingen van toegevoegd. Deze kun je lezen door naast Nederlands te kiezen voor online en dan te kiezen voor openen. Als je kiest voor opslaan komt het bestand in je PC te staan bij downloads.

    Ik weet niet of je de handleiding op een CD hebt of op papier, maar indien dat eerste , is het lezen op deze site vaak een veel betere optie.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    3-2-2015
    12:06

    HUMAX IHDR5050C is deze ook geschikt voor KPN netwerk
    Reageer op deze vraag

  • 3-2-2015
    13:07
    0

    Nee, dat gaat niet lukken. KPN heeft vaak de eigen decoders, maar de Humax is een kabeldecoder en dus niet geschikt voor KPN.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    2-2-2015
    20:48

    Als er muziek afgespeeld wordt is het geluid harder dan wanneer er gesproken wordt kan ik dit instellen?
    Reageer op deze vraag

  • 2-2-2015
    21:02
    0

    Dag,

    Tussen het gesproken woord en muziek zit vaak inderdaad ene volume verschil, maar dat is helaas niet te ondervangen. Bij een PC kan dat vaak d.m.v. dynamiek afvlakking, maar dat is vaak niet echt fraai.

    Maar nu is er dus geen optie dat bij te stellen.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    2-2-2015
    15:12

    Zoals vrijwel altijd heeft Willem het weer bij het rechte eind vwb de vraag van Eelco d.d. 1 feb. Ik heb zelf ook en LG en dan moet je via de input knop de HDMI ingang kiezen en dan volgt de rest vanzelf.

    M vr.gr.

    Maarten Mulder
    Waddinxveen

    Reageer op deze vraag

  • 2-2-2015
    19:17
    0

    Dag Maarten,

    Hartelijk dank, maar kijk je wel uit met zulke berichten, want straks ga ik nog naast mijn schoenen lopen haha ;-) Maar ik weet ook niet alles en er zijn altijd nog mensen die twijfelen aan mijn reacties en dat kun je ook niet voorkomen.

    Maar leuk weer even wat van je te lezen. Blijkt dus dat er ook na het vragen stellen mensen zij die de plaatsingen in de gaten houden.

    Maar wat ik zo niet weet, of eigenlijk niet heb nagekeken: heeft de LG ook een Hotelmode? Gisteren nog ingesteld op een Panasonic Plasma en dat werkt toch wel erg fraai.

    Verder alles wel daar?

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    1-2-2015
    20:39

    Hallo, ik heb een kabel tussen mijn Humax en mijn internetkastje gedaan, nu krijg ik op geen enkele manier verbinding met internet. Heb handmatig mijn ip adres ingetoetst en geprobeerd met DHCP. Ik wil een software update doen omdat dat ding iedere keer vastloopt en/of opnieuw opstart wat erg vervelend is. Weet iemand wat ik kan doen?

    Alvast bedankt,
    Mandy
    Reageer op deze vraag

  • 1-2-2015
    22:49
    0

    dag Mandy,

    De 5050 kan geen contact maken met het Internet. Je kan deze decoder alleen opnamen in je netwerk om bestanden te delen. Dat is dus punt 1.

    Om de software op te waarderen is, zoals je hier ook kan lezen, geen Internet nodig. Alle updates verlopen gewoon via de kabel. maar als de decoder vastloopt is er iets anders aan de hand en moet je zeker niet gaan updaten, als dat al kan, want ik weet hoe lang het geleden is dat je hiernaar hebt gekeken.

    Als in het menu het updaten is aan te klikken, dan kun je deze laden, maar is die optie donker, lukt het niet en heb je de laatste versie. Maar doe dit NOOIT! als er iets mis is met het ontvangst of de werking van de decoder, want als deze vastloopt, terwijl de updates worden binnengehaald kan het heel verkeerd aflopen!!

    Probeer eerst eens dit om het genoemde probleem te verhelpen, maar *wacht in dit geval met updaten tot je zeker weet dat de decoder niet meer vastloopt.

    Probeer dus eens dit:

    -Haal alle programma's die je wilt bewaren van de schijf.
    -Haal de spanning geheel van de decoder. (Minimaal 20 minuten).
    -Verwijder de smartcard.
    -Verwijder de coax kabel.
    -Verwijder de HDMI kabel.
    -Verwijder een eventueel aangesloten cinch kabel.
    -Sluit de kabels na een minuut of 15 weer aan.
    -Schakel, nadat de spanning weer is ingeschakeld de decoder in en wacht tot deze om de smartcard vraagt.
    -Plaats de smartcard
    -Stel de decoder na het geheel opstarten terug naar de fabriekstand. Formatteer daarbij meteen de harde schijf.
    -Installeer de decoder opnieuw met de juiste frequentie en ID-Code (netwerknummer).

    -*Controleer in het menu of je een nieuwe software update kan binnenhalen, zo ja, doe dit even.

    mvg. Willem.

  • Vraag

    1-2-2015
    15:11

    Goedendag Mijn vraag is, wij hebben sinds deze week een nieuwe TV LG 49UB830V-ZG.
    Nu wil ik de Humax IHDR-5050C via een HDMI kabel aansluiten, dit geprobeerd maar geen signaal, als ik hem opstart krijg ik wel HUMAX op het scherm en direct daarna de melding geen signaal.
    De TV word via een digitaal kastje via glasvezel aangestuurd en dat werkt allemaal perfect. De vorige tv een 14 jaar oude Phillips was niet goed geschikt voor diverse digitale uitzendingen en werd de Humax bedient door een analoge kabel, dus ook alles programma`s waren niet op te nemen. Maar wat doe ik nu fout? in de humax handleiding staat gewoon de HDMI kabel aansluiten en klaar, tenminste zo lees ik het, kan iemand mij ook vertellen wat ik fout doe.
    had net daarvoor een Bleu ray/DVD speler aangesloten en dat ging perfect .
    Op de vorige tv zat alles met scart kabels aan elkaar verbonden.
    Met vriendelijke groet Eelco
    Reageer op deze vraag

  • 1-2-2015
    22:54
    2

    Dag Eelco.

    Je doet eigenlijk niets fout, maar als je de decoder op een Tv aansluit middels HDMI, dien je doorgaans zelf de juiste ingang te selecteren op de Tv. Dat gebeurt niet automatisch daar de Humax decoders geen CEC ondersteunen.

    Nu is het bij veel Tv's mogelijk om via de zogenoemde Hotelmode, of soms anders genoemd, een toegang toe te wijzen, welke wordt geactiveerd bij het opstarten van de Tv. Je hoeft dat dan niet meer handmatig te doen.

    Sommige Tv's onthouden wel de laatst ingestelde ingang, maar anderen weer niet.

    Googel anders even op Hotelmode LG en verander alleen dit in dat menu!


    Dit wordt zeer vaak toegepast.

    mvg. Willem.

  • 2-2-2015
    19:26
    0

    Dag Eelco,

    Even heel snel gekeken en de LG heeft dus inderdaad zo'n hotelmode. Maar verander dus alleen dit en blijf zeker af van remote en button lock!!

    Doorgaans is dit zeer snel uit te voeren.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    26-1-2015
    13:31

    Ik heb een Sony soundbar gekocht en die wil ik aansluiten op mijn humax 5050 en op mijn philips tv 40pfk6409 ,bij de soundbar is alleen een optische kabel meegeleverd . Hoe sluiten we deze op de juiste manier aan op de humax en ook zodat we de radiofunctie van de humax kunnen gebruiken en de tv dan kunnen uitschakelen. Gaat dit met deze optische kabel of hebben we hier een HDMI kabel nodig met ARC functie zoals ook wel beschreven wordt in het boekje. Ik hoop dat u me verder kunt helpen.
    Reageer op deze vraag

  • 26-1-2015
    18:41
    0

    Dag.

    Jen kan het best de soundbar op de decoder aansluiten middels de optische kabel. Het inschakelen van de Tv is dan niet nodig en je kunt dus dan ook ten alle tijden naar de radio luisteren. Het is wel raadzaam de decoder dan ingesteld te laten staan op stereo (standaard).

    De HDMI ARC functie gebruik je eigenlijk alleen als je een receiver die ook ARC ondersteund, aansluit op de Tv. Je kan dan n.l het geluid van de Tv weergeven via de receiver zonder een extra kabel te gebruiken. Daar om ook de naam ARC, Audio Return Channel.

    Bij anderen gebruikte apparaten heeft dat dus enkel zin als je alles daarop aansluit middels HDMI, net al bij een receiver.

    Nu is het gebruik van de optische uitgang het raadzaamst.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    25-1-2015
    19:31

    Ik ben op zoek naar de gebruiksaanwijzing afstandbediening Humax RM-F01
    Geluid en andere mogelijkheden zijn weggevallen is weggevallen. Per ongeluk een verkeerde knop ingedrukt.

    hvg Cees

    Persoonsgegevens verwijderd.

    Willem sitebeheer.
    Reageer op deze vraag

  • 25-1-2015
    19:32
    0

    Dag Cees,

    Voor de afstandsbediening is geen aparte handleiding. Deze is opgenomen in de handleiding welke je hierboven kan lezen (online bekijken).

    Maar waarschijnlijk werkt het alweer als je even op de PVR toets drukt. Deze toets dient altijd op te lichten als je de decoder/PVR bediend.

    Mvg. Willem.

  • Vraag

    23-1-2015
    23:35

    Hallo Willem,

    Geweldig dat je zoveel tijd neemt om problemen van gebruikers op te lossen!

    Sinds enkele maanden neem ik wekelijks een programma op. 9 van de 10 keer heb ik geen probleem, maar het is nu 3 keer gebeurd dat de opname wél start, maar niet meer stopt, met als gevolg dat de opname door blijft lopen tot de harde schijf vol is. Daarna kunnen andere geprogrammeerde opnamens natuurlijk niet meer gestart worden.
    Enig idee?

    P.S. De energiespaarstand staat uit.

    Groeten,
    Ger
    Reageer op deze vraag

  • 24-1-2015
    18:50
    2

    Dag Ger,

    Graag gedaan. Het is de laatste tijd zwaar, maar ik probeer toch de vele onderwerpen bij te houden.

    Ik neem aan dat je die programma's opneemt via de Timer functie? Heb je al eens geprobeerd of het baat als je de decoder terug stelt naar de fabrieksinstellingen en opnieuw installeert? Je kan de 'gewone' manier gebruiken, of de uitgebreide manier zoals ik hier recent een paar keer heb genoemd.

    Vaak gaan bepaalde punten n.l. mis als er sprake is van een software fout. Die kun je op deze manier oplossen en doorgaans ben je er dan, of blijvend, of voor lange tijd van verlost.

    Bij direct opnemen of via time-shift (opname toets) komt het vaker voor dat een opname te lang doorloopt. Ik gebruik nu zelf de 5400 en heb het daarbij ook al eens gemerkt, maar dan zal de opname doorgaans stoppen als ook het 2e programma is opgenomen.

    Ik zou je dus aanraden de decoder een sop de uitgebreide manier terug te stellen en alles even opnieuw in te stellen. Is zeer goed te doen, en vaak een goed werkende oplossing.

    Overigens is het altijd raadzaam opnames die je wilt bewaren z.s.m. over te zetten op een ander medium, via b.v. FTP of door deze op een externe schijf te zetten, hetgeen overigens niet hoeft te betekenen dat je dan nooit iets kwijtraakt, maar als er een keer iets misgaat met de decoder is de kans aanwezig dat je alles kwijt bent.

    En het is zeker raadzaam van tijd tot tijd de harde schijf eens te formatteren, hetgeen in de praktijk nogal eens wordt vergeten.

    Hieronder zie je de berichten over het terug stellen en anders kun je dit invoeren bij de zoekfunctie hierboven.

    Mvg. Willem.




Handleiding zoeker Humax




Op de hoogte blijven

Schrijf u in en ontvang emails voor uw Humax iHDR-5050C bij:

  • nieuwe vragen en antwoorden
  • nieuwe handleidingen
 

Overig


Alle Humax handleidingen

Contactgegevens van Humax


Aanmelden moderators

Gebruikershandleiding.com is een website van © 2015 WEBenz

Om tot zinvolle vragen te komen hanteren wij de volgende spelregels:

- lees eerst de handleiding door;

- controleer of uw vraag al eerder door iemand anders is gesteld;

- probeer uw vraag zo duidelijk mogelijk te stellen;

- heeft u een probleem en al geprobeerd om dit op te lossen, vermeld dit erbij aub;

- heeft u een oplossing gekregen van een bezoeker dan horen wij dat graag;

- wilt u een reactie geven op een vraag of antwoord, gebruik dan niet dit formulier;

- uw vraag wordt direct op de website gezet; vermijd daarom persoonlijke gegevens in te vullen;


Belangrijk! Als er een antwoord wordt gegeven op uw vraag, dan is het voor de gever van het antwoord nuttig om te weten als u er wel (of niet) mee geholpen bent! Wij vragen u dus ook te reageren op een antwoord.

Belangrijk! Antwoorden worden ook per e-mail naar abonnees gestuurd. Laat uw emailadres achter op deze site, zodat u op de hoogte blijft. U krijgt dan ook andere vragen en antwoorden te zien.

Uw vraag is op deze pagina toegevoegd

Wilt u een email ontvangen bij een antwoord en/of nieuwe vragen? Vul dan hier uw emailadres in.