Vaillant VHR 24-28 C

Selecteer en download de gewenste handleiding op deze pagina hieronder door op ONLINE / DOWNLOAD te klikken. U kunt dan de handleiding online bekijken, downloaden, per e-mail naar u toesturen, delen en vaak ook vertalen en zoeken naar specifieke oplossingen in de handleiding.

Komt u er ondanks de handleiding nog niet uit? Lees dan eerst even wat vragen en reacties door. Staat uw antwoord er niet bij, stel dan uw vraag op deze pagina aan andere bezoekers/experts via het grijze formulier onder de handleidingen.

Weet u niet hoe u kunt downloaden? Bekijk hier een instructiefilm



Advertenties / Gesponsorde koppelingen



Taal Soort Handleiding Bekijk Grootte
Nederlands Bijvullen ketel Online / Download
0,24 MB
Nederlands Gebruiksaanwijzing Online / Download
0,69 MB
English Gebruiksaanwijzing Online / Download
0,69 MB
English Gebruiksaanwijzing Online / Download
0,54 MB
Spelregels

Vragen / opmerkingen / antwoorden over de Vaillant VHR 24-28 C



  • Vraag

    14-7-2014
    18:53

    waar ontlucht de ketel zelf combi ketel
    Reageer op deze vraag

  • 14-7-2014
    20:25
    0

    als je de voorkant eraf haalt en je recht voor je kijkt zie een messing potje met een ventieltje erop het lijkt op een fietsdopje wat op het ventiel zit daar ontlucht hij zichzelf.

  • Vraag

    13-7-2014
    11:27

    vaillant vhr-c gaat verwarmen zonder termostaat omhoog te zetten.
    Heb wel water eraf gehad en weer bijgevuld,ontlucht en hij leek het weer te doen totdat zich dit euvel voordoet.
    weet iemand hier raad voor.
    dank u
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    10-7-2014
    18:21

    Vaillant combi vcw nl 244 xe schakelt na warm water niet terug naar cv, wat is hier het probleem ?
    Reageer op deze vraag

  • 21-7-2014
    11:58
    0

    In de ketel zit een waterzijdige klep die schakelt tussen cv en warmwater. Het binnenwerk wil nogwel eens vervuild raken. Dit is eenvoudig te verhelpen.
    Het kan echter zijn dat ook de motor defect is. Dan is het een dure reparatie (ca 150,- materiaal en 2 uur arbeidsloon).
    Vraag bij onderhoud altijd na of het binnenwerk gereinigd is.

  • Vraag

    7-7-2014
    16:02

    Onder de ketel zitten 6 aan- en afvoer buizen. De tweede van rechts is de aanvoer van water.
    Hier zit bij ons een kraan aan. Blijkbaar om het systeem bij te kunnen vullen.

    We willen onze wasmachine in dezelfde ruimte plaatsen als de ketel.
    Het is dan natuurlijk het handigst om de aanvoerslang van de wasmachine direct op deze kraan te zetten.

    Zijn er redenen om dat niet te doen?
    Behalve dat het wat onhandig is als het systeem weer moet worden bijgevuld, want dan moet de slang naar de wasmachine er natuurlijk even af...

    Met vriendelijke groeten,
    Hilbert Geerling
    info@hilbert.nl

    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    22-6-2014
    16:42

    De ketel geeft geen warm water en geeft op het display e12 aan
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    30-5-2014
    18:47

    Ik heb een thermostaat die is modulerend. Bij de kachel moet je dan de draden verbinden. Ze staan nu op AB is dit de juiste gang van zaken. Als ze hier op staan en de verwarming zet ik hoger slaat de thermostaat op F. Wie kan mij helpen.
    Groet annie
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    17-5-2014
    14:59

    Hallo Vailliant
    Ik heb een VHR 24-28/3c ketel. Onlangs heb ik een e-thermostaat van Essent aangeschaft. Nu blijkt dat voor het gebruikvan de thermostaat een weerstand geplaatst te worden voor het moment dat van de Aan/uit schakeling van de ketel gebruik wordt gebruikt. Dit wordt in de Essent handleiding als volgt omschreven

    klemmen 3-4
    weerstand aan/uit SC 4 en 8

    Er wordt ook over OpenThermo gesproken met daarop OT en massa.

    Mijn vraag is hoe kom ik aan een SC weerstand en hoe moet ik deze plaatsen?
    Daarnaast wordt in de ketel OpenThermo gebruikt?

    Met vriendelijk groet
    leo van den Bos
    0629577022
    mail: LvandenBos@kabelfoon.nl

    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    25-4-2014
    13:25

    Mijn vraag is: heeft de Vaillant VHR 24-28C al dan niet een voorraadvat voor warm tapwater?
    Reageer op deze vraag

  • 2-6-2014
    10:13
    0

    Nee, deze heeft geen voorraadvat. Het koude water stroomt door een warmtewisselaar en deze zit aan de linkerzijde met onderaan een kraantje. met dit kraantje regel de de doorstroomsnelheid. bij lage doorstroomsnelheid minder tapwater, maar warmer. Bij hoge doorstroomsnelheid juist andersom. gezien de kleine wisselaar ca 6 dik, 15 cm lang en ca 10 cm breed is deze snel opgewarmd.
    Dit opwarmen gebeurt doordat er warm water doorheen stroomt en gestuurd wordt door een zogenaamde 3-wegklep. Het is feitelijk het warm water voor de verwarming dat tijdens warmwatervraag door dit onderdeel wordt gestuurd. Bij een warmwatervraag gaat het warme water dan even niet naar de radiator, maar door deze warmtewisselaar en kiest de ketel door voor verwarmen warm water of verwarmen radiatoren. Het feitelijke verwarmen van dit warm water gebeurt boven in de ketel, dit is hoorbaar en zichtbaar door het kleine ronde controleglaasje bij de ontekingsbougie.

  • Vraag

    17-4-2014
    12:18

    De ketel verwarmd continue terwijl de thermostaat zijn ingestelde temperatuur (b.v. 20 graden)heeft bereikt. Het wordt dus steeds warmer in huis. (b.v. 24 graden en stijgend)
    Reageer op deze vraag

  • 26-4-2014
    10:53
    8

    3 weg klep zit vast, dat is een probleem die vaker voorkomt.

  • Vraag

    16-4-2014
    09:18

    Ik heb de water bij gevuldt , de druk gaat om hoog tot bijna op 2 bar. maar kort daarna gaat de pijl weer omlaag naar beneden 0 / minimaal. Hoe moet het opgelost worden en wat betekent het?
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    8-4-2014
    22:48

    Hallo,
    Ik heb een Vaillant VHR 24-28 C waarvan het tapwater wisselt van lauw naar warm en dan weer van warm naar lauw.
    Als je onder de douche staat is dat niet prettig,wat zou het probleem kunnen zijn?
    Reageer op deze vraag

  • 11-4-2014
    06:34
    3

    Tapwaterstoring
    Heb ik ook, temperatuur sensors vervangen, helpt niet helaas.
    Wat kan het nog meer zijn, ketel valt in storing op hoge T wordt koud en reset zichzelf weer warm enz. Bedankt voor reacties

  • 21-4-2014
    11:25
    0

    Ik heb er geen last meer van nadat ik de drieweg klep heb gesmeerd en het systeem goed hebt ontlucht.

    Succes er mee,
    Ruud

  • 9-5-2014
    19:29
    0

    Platen wisselaar is vuil.
    Advies is schoon laten maken of als je een beetje handig bent zelf doen.

  • Vraag

    5-4-2014
    01:53

    Hallo
    Ik heb een VHR24S. Als ik de zomer functie inschakel.( D5-1 is verwarming uit warm water aan)
    Dan werkt mijn verwarming nog steeds. Zowel als vloer en radiator branden.

    Mijn radiatoren werken altijd ook al heb ik mijn ingestelde warmte bereikt met de thermostaat.
    Ik moet de warmte van de radiatoren met de thermostatische kranen regelen.

    Thermostaat is op 17 graden ingesteld voor nacht en toch blijft het steeds op 21 graden.

    Graag uw hulp

    Dank u
    Reageer op deze vraag

  • 2-6-2014
    10:17
    0

    de driewegklep dient bij een watervraag naar boven te staan. Als dat niet het geval is krijg je de door u beschreven problemen. De driewegklep staat op diverse plaatsen beschreven.

  • Vraag

    3-4-2014
    00:23

    Hallo
    Ik heb probleem met cv . Staat op de scherm (F) . En als ik gaat naar resetten dan ik heb warm water 10 of 15 minuten en daarna niet meer en komt terug op het scherm F . Wat is de problemen ?
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    31-3-2014
    20:30

    hallo, ik zoek de kraan ad boiler om het water af te sluiten om de chauffage af te halen
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    26-3-2014
    14:22

    De thermostaat staat op 15 graden maar de CV springt voortdurend/geregeld aan en verwarmt tot 20 graden. Ik heb slaapstand van 23.30 tot 08.30 uur ingeschakeld en om 08.30 uur gaat de stand naar 20 graden. Wat kan er aan de hand zijn?
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    18-3-2014
    23:13

    Ik heb een probleem met mijn Valliant VHR 24-28 C CV.
    Klacht: de verwarming wordt niet warm, ondanks dat de thermostaat een stook-signaal geeft.
    Display: 6: temperatuur bereikt
    Reset: drieweg-motor gaat keurig naar beneden en naar boven.
    Palletje driewegklep: komt goed naar boven
    Warm water: Prima.
    Als ik de pal van de driewegklep zelf naar beneden houdt worden de radiatoren snel en goed warm. (dus ook niet de CV pomp).
    Mijn idee:
    -OF er druppelt een warme kraan. (ik zou eens even achter de vaatwasser kunnen kijken)
    -OF De sensor die de electronica vertelt dat er warm water wordt getrokken geeft ten onrechte signaal.

    Iemand een idee of en hoe ik dit verder aanpak.

    Thomas Roes
    Reageer op deze vraag

  • 18-3-2014
    23:50
    0

    Intypen helpt. Ik bedacht me dat mijn vrouw een vreemd geluid hoorde in de keuken. Onze vaatwasser zit op de warm-water aansluiting. Uitbouwen, toevoerkraan dicht, thermostaat even omhoog (stond al in de nacht stand) en ja hoor, code 4 en driewegklep naar beneden.
    Een barst in de slang-aansluiting naar de vaatwasser. Kleine problemen, grote gevolgen.
    Thomas Roes

  • Vraag

    6-3-2014
    10:53

    De CV ketel en leidingen maken een hoop herrie door het hele huis net of de buren aan het boren zijn.
    Reageer op deze vraag

  • 13-3-2014
    20:20
    0

    Waarschijnlijk heb je leidingen die strak tegen het hout aan ligt te krappe gaten

  • Vraag

    3-3-2014
    19:41

    kan hierop een Honeywell Chronotherm Touch modulerende klokthermostaat aangesloten worden?
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    23-2-2014
    18:40

    Mijn Vaillant CV 245 low/nox toestel 21 jaar oud geeft steeds meer de rode storing,na reset doet hij het even,maar het groene led stopt steeds en schakeld dan weer automatisch in,waar ook de ventilator stopt en den krijg ik vlamstoring.
    Ik heb met vaillant gebeld wat dit kon zijn,men dacht het turbomoduul of de toerenprint voor de ventilator en anders de ventilator zelf.
    Nou geen van drie is dit het euvel,probleem nog steeds.
    Wie weet er mogelijk een oplossing.

    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    22-2-2014
    19:06

    De thermostaat staat op 15 graden maar de CV springt voortdurend aan en verwarmt tot 20 graden. Dit gebeurt sinds de laatste onderhoudsbeurt, 2 dagen geleden. Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb een VHR-C maar de stand staat, sinds 2 dagen, op CV omdat ik geen warm water via de VHR-C betrek.
    Reageer op deze vraag

  • 9-3-2014
    10:27
    0

    Vaillant ketel van 10 jaar met warmwater brandt op cv als TH draadjes los zij wat is de oorzaak graag antwoord .
    Gr.Toon

  • Vraag

    19-2-2014
    12:52

    Ik hab een vhr24-28c Vaillant daarvan wil ik de douche waterdruk omhoog schroeven. Welke temp instelling moet ik dan veranderen? Van de deellast?
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    14-2-2014
    15:16

    IK heb een Valiant VHR-C maar wil het bouwjaar weten in verband met vernieuwen.
    Dit is in het serie nr en service nr niet vinden
    Serie nr 04003001610060311484
    service nr 9452841000001000008
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    12-2-2014
    15:15

    F 06 Storings code op mijn Vaillant vhr 24-28c bj 1998 De handleiding geeft de volgende verklaring,

    Storing van de elektronische regeling
    - Zekering 24 VAC defect.
    - Inwendig slecht contact van de NTC-voelers.
    - Net onderbreking bij een storing.

    Monteur erbij geweest zekeringen doorgemeten (in orde)
    Na het een en ander bekeken te hebben, was het volgens de monteur met grote zekerheid de printplaat.

    Nu mijn eigenlijke vraag: De F 06 code doet zich uitsluitend voor zodra het nacht program in gaat. Overdag doet de cv het naar behoren ( spreek) warmte/watertappen.

    Wat ik de laatste dagen doe is zodra het nacht programa ingaat deze ( staat ingesteld op 14 graden) ik de thermosstaat bv op 19 graden instel. Geen last meer van F 06 code!

    Het nacht programma lijkt dus de boosdoener te zijn.
    Voor een nieuwe printplaat heb ik het geld nog niet, evengoed zou het ook wat anders kunnen zijn?
    Wie heeft een oplossing?




    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    10-2-2014
    16:16

    Ik heb deze vraag al eerder gesteld, er zijn 2 radiatoren(bovenste verdieping)die niet warm worden.

    Ook niet als ik alle anderen radiatoren in huis dicht draai,radiatoren worden een klein gedeelte warm,de toevoer leiding naar de kraan op de radiator wordt wel warm/heet.

    Ik heb van de zomer de gehele instalatie leeg laten lopen, omdat ik beneden in de huiskamer een lekke koppeling had.

    Ik heb alle radiatoren tig keer ontlucht, van beneden naar boven.
    expantie vat vervangen, deze zat vol met water.
    druk is ook oke, 1.9 bar koud, bij opwarmen 2.3 bar.

    Ik weet dat het anrwoord is, ontluchten maar in de radiator in de badkamer, deze is op de middelste verdieping, borreld ook lucht maar deze radiator wordt bloedheet.

    Wie o Wie kan mij verder helpen.
    Reageer op deze vraag

  • 2-6-2014
    10:33
    0

    Als de leidingen voor de kraan wel warm worden stroomt er volgens mij simpelweg geen water door de radiator. De boosdoener is naar grote waarschijnlijkheid de kraan, deze laat wel wat water door, maar onvoldoende. Als er een thermostaatkraan op zit, kun je de kop er afdraaien en kun je het pinnetje proberen in te drukken met de steel van een hamer of met een tang, als dit niet lukt is het zeker de kraan. Ook een standaard radiatorkraan kan een doorstroomprobleem veroorzaken, succes.

  • Vraag

    7-2-2014
    14:17

    Ik heb een Honeywell Round Wireless Thermostaat en mijn leverancier verteld mij dat hiervoor een wijziging moet worden aangebracht in de Vaillant ketel. Welke wijziging is dat? Ik wil dat zelf doen.
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    7-2-2014
    09:22

    Hoe maak je een self-powered thermostaat voor Vaillant VHR 24-28 C verbinden ?
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    5-2-2014
    19:46

    de termostaat staat op 15 graden maar cv springt aan tot 20 greden wat kan ik hier aan doen
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    31-1-2014
    15:54

    Ik wil mijn douche warmer hebben hoe doe ik dat ?
    Reageer op deze vraag

  • 2-6-2014
    10:35
    0

    Door het kraantje in de ketel links onder iets verder dicht te draaien stroomt er minder water door de platenwisselaar en wordt de druk wel minder, maar de temperatuur hoger.

  • Vraag

    30-1-2014
    21:57

    julien .verniers@telenet.be mijn vraag was dat mijn vailland brander op gaz f o aangeeft op het display wat zou dit kunnen zijn aub
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    30-1-2014
    21:54

    alo ik heb een vailland atmovit gaz brander en deze geeft op het display f o aan wat kan dit zijn aub
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    23-1-2014
    14:56

    Geachte
    onlangs werd het gasblok van mijn centrale verwarming vervangen het betreft een vloerketel van het type VK 37 het nieuwe gasblok heeft als nummer V8600C 1053 U .Ik vermoed dat deze gasblok nog moet bijgeregeld worden in functie van de ketel Hoe kan dit gebeuren Hoeveel gas moet er gebruikt worden per minuut voor een goede werking???
    Ik hoop dat jullie mij dit kunnen door mailen
    Dank bij voorbaat
    Bouché Lucien
    Pastoriestraat 71 3370 Boutersem

    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    22-1-2014
    13:40

    varc blijft op stand 6 terwijl er warmte vraag is/
    Reageer op deze vraag

  • 6-4-2014
    17:13
    0

    Dat heb ik ook, wat is de oplossing?

  • Vraag

    21-1-2014
    20:28

    Wat betekent foutcode F 04 en F 29 bij Vaillant VHR-C
    Reageer op deze vraag

  • 21-1-2014
    20:29
    0

    Wat betekent de code F 04 en F 29 bij Vaillant VHR-C

    Email vdm.gees@home.nl

  • Vraag

    15-1-2014
    12:59

    Ik heb een vraag over de vaillant HR PRO,de radiatoren boven worden maar half warm(lauw)
    de ketel hangt 1 etage lager.
    weet iemand of ik de druk kan verhogen?
    ik heb iets gelezen dat je de pomp kan instellen(stand 1,2 of3)ik heb naar de pomp gekeken, maar zie nergens iets waar ik dat kan doen.
    ik heb ook iets gelezen over de bijpass, deze zit links v/d pomp.

    Voordat ik ergens aan gaat draaien, wil ik graag enige uitleg hier over.

    Het exantie vat heb ik v/d week vervangen, deze zat vol met water, best wel snel eigenlijk de ketel is pas 2 jaar oud.
    Reageer op deze vraag

  • 18-1-2014
    20:26
    3

    Ik denk dat de ketel bijgevuld moet worden, maar dan wel eerst goed onluchten. Als er niet voldoende water in de radiatoren aanwezig is kunnen ze natuurlijk ook niet goed warm worden.

  • 19-1-2014
    03:18
    2

    Is reeds bijgevuld, en ontlucht.
    staat nu 1,9 bar druk op!

  • Vraag

    12-1-2014
    17:51

    waar zit de reset knop ..wij hebben een valliant vhr 24 / 28 g 10
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    10-1-2014
    22:22

    cv ketel brandt wel voor warm water maar niet voor de verwarming wat kan dat zijn
    Reageer op deze vraag

  • 11-1-2014
    11:49
    0

    Warmwater kraan staat te druppen en anders driewegklep kapot

  • Vraag

    2-1-2014
    16:17

    Vaillant 18-22 ontsteekt even en paar sec gaat vlam weer uit
    ventilator blijft doordraaien bij cv bedrijf en leiding van warmwater wordt ongeveer
    1 meter warm
    Warmwater geeft hij wel maar 3 wegklep blijft op warmwater staan ipv cv bedrijf
    warmwater afgedopt dan gaat hij wel in cv bedrijf leiding niet lek.
    Kan het de oorzaak platenwisselaar zijn?

    E-Mail: geertpr@hotmail.nl
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    2-1-2014
    16:12

    Vaillant 18-22 ontsteekt even en paar sec gaat vlam weer uit
    ventilator blijft doordraaien bij cv bedrijf en leiding van warmwater wordt ongeveer
    1 meter warm
    Warmwater geeft hij wel maar 3 wegklep blijft op warmwater staan ipv cv bedrijf
    warmwater afgedopt dan gaat hij wel in cv bedrijf leiding niet lek.
    Kan het de oorzaak platenwisselaar zijn?

    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    1-1-2014
    16:32

    Ik heb een Vaillant VHR C. Het display van de ketel geeft status 5 aan en 74 graden. Er wordt echter geen warm water gevraagd want alle kranen zijn dicht. De thermostaat in de huiskamer geeft niet aan dat de ketel brandt (voor verwarming). De ketel brandt echter wel, maar voor heet water en dat wordt doorgegeven aan de radiatoren, daarom zijn die zo heet. Streeftemperatuur huiskamer is 19 graden, maar het is 22 graden.
    Vraag: wat is er kapot en hoe kan ik het repareren?
    Reageer op deze vraag

  • 7-1-2014
    21:36
    0

    Regel motor 3-wegklep defect of binnendeel blijft hangen,blijft in cv stand staan,comfort stand wil ww opwarmen maar de warmte loopt over cv weg. Als mantel verwijderd is,even op reset drukken en kijken/luisteren of je de regelmotor (grijs met vc8010 erop) schakelt,hoor je de motor schakelen ,dan zit hoogstwaarschijnlijk het binnen deel vast.

  • Vraag

    23-12-2013
    15:10

    Mijn vailliant ketel vhr 18-22 c hij geeft lauw water wat kan ik hier aan doen?
    Is mijn 3wegklep stuk of mijn sensor?
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    18-12-2013
    21:43

    ik heb een probleem met de termosstaat van mijn brander daar komt soms ph-err op en dan blijft mijn brander steeds maar opwarmen wat kan ik daar aan doen
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    17-12-2013
    09:54

    Hoe vaak is het normaal gesproken nodig op het water bij te vullen?

    Reageer op deze vraag

  • 17-12-2013
    21:29
    0

    Variabel maar 1 keer per jaar moet wel het maximum zijn.

  • 18-12-2013
    15:35
    0

    ongeveer 1 a 2 keer per jaar anders kan het zijn dat uw expansievat lek is je kan het vaak merken aan de hoeveelheid water wat er bij moet bij een kapot expansievat zit u snel op druk

    bijvullen tot 1,2 werkt dan beter

  • Vraag

    14-12-2013
    19:20

    Hallo
    Ik zit met Warm water problemen de verwarming is wel warm, maar er komt geen warme water van de warmekraan of soms kleine beetje en in eens kouden water. Aub help!! Hoe los ik het op
    Reageer op deze vraag

  • 21-12-2013
    10:10
    1

    Het probleem zit in de driewegklep, deze blijft hangen, of de motor op de klep is stuk

  • Vraag

    14-12-2013
    18:34

    Ik heb het water van de kranen af gehad, en heb nu bijna geen druk meer op de warm water kranen. Zitten er ergens zeefjes in de ketel of inlaat combinatie.
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    8-12-2013
    23:03

    storingen. de radiateuren worden niet warm maar de ketel blijft wel lopen
    Reageer op deze vraag

  • 9-12-2013
    09:30
    0

    Waarschijnlijk blijft de 3wegklep op warm water stand staan of de kamerthermostaat geeft het signaal niet door aan de ketel.

  • Vraag

    8-12-2013
    19:11

    mijn ketel geeft storing e43 aan wat betekend deze?
    Reageer op deze vraag

  • 8-12-2013
    20:14
    1

    F.43 Coderingsweerstand onderbroken: Controleer juiste waarde (uniek voor elke uitvoering), kabelboom defect.

  • Vraag

    8-12-2013
    15:17

    Bij mijn 24 28 is mijn thermostaat in 1 keer blank. Kachel gaat nu aan op temperatuurinsteeling op de ketel. Heb gemeten en de 24volt is weg.
    Is een opentherm tgermostaat.
    Waar zit een eventuele zekering?
    Reageer op deze vraag

  • 8-12-2013
    18:24
    1

    Zekeringen zitten in de branderautomaat.

  • Vraag

    6-12-2013
    18:43

    Ik heb een Valiant VHR-C

    Mijn verwarming is uitgevallen wat moet ik doen

    Heeeeeeeel graag antwoord.

    a.linde42@chello.nl

    Annie.
    Reageer op deze vraag

  • 8-12-2013
    18:44
    0

    Geeft de ketel ook een storing aan ?

  • Vraag

    1-12-2013
    23:01

    Hallo mijn naam is Paul.

    Ik heb een ketel van vaillant de VHR24-28 C
    ik wil daar een calormatic 350 een modulerende thermostaat op aan sluiten, maar het aansluitschema van de ketel laat geen mogelijkheid zien
    Ik heb alleen een aansluitblok zitten met de aansluitingen genummerd alsvolgd 3 4 4 5 19 20, mijn huidige thermostaat de honnywel chronotherm III heeft een eigen voeding( 3 x AA batterij) en is aangesloten op de blokken 3 en4 aan uit
    De calorMATIC 350 moet aan gesloten worden op een E bus, maar die kan ik in mijn ketel niet vinden

    Reageer op deze vraag

  • 2-12-2013
    19:04
    0

    De eerst Solides heebben geen E-bus.

  • 4-12-2013
    17:35
    0

    Opentherm op deze ketels is vanaf medio 2000, heb je geen AB aanduiding op je aansluitstrookje dan is waarschijnlijk je ketel van voor die tijd.

  • Vraag

    26-11-2013
    23:37

    Goededag

    Wij willen een honeywell thermostaat toch start/stop 24volt aansluiten op de vaillant vhr 18c

    Nu praten ze over a en b klemmen
    Zitten deze ook gewoon in de ketel en dan a en b klemmen met weerstand?
    Mvg Richard
    Reageer op deze vraag

  • 27-11-2013
    14:50
    1

    De klemmenstrook zit in de ketel. Kijk op www.aansluitabel.nl voor het juist aansluiten van een Honeywell thermostaat.

  • Vraag

    26-11-2013
    20:46

    Het is zaterdagmiddag en ik bemerk net aan mijn Valliant VHR 24-28 C CV ketel. het lekt onder de brander waar de condensafvoer zit.hij lekt net boven de aansluiting van de condensafvoer
    Ik neem aan dat er een pakking stuk is.
    Als ik de condensafvoer er af haal zie ik een draadbuis en daar waar die in de brander gaat daar
    lekt hij hoe repareer ik dat.
    Reageer op deze vraag

  • 26-11-2013
    22:50
    0

    Het is dinsdag en waarschijnlijk lekt de rookgas pakking aan de achterkant van de wisselaar.
    Het sifon zit aan een kunststof deel welke aan de warmtewisselaar zit. De wisselaar zit op een steun. Als daar leksporen zichtbaar zijn dan is het de rookgaspakking. Probeer eens met een spiegel achter de wisselaar te kijken aan de onderkant of daar ook leksporen zichtbaar zijn.
    Voor het vervangen van de rookgaspakking moet de hele wisselaar er uit.

  • Vraag

    23-11-2013
    21:59

    Hallo, ik heb ook een Valliant VHR 24/28C.

    Sindskort hebben we vloerverwarming genomen en de oude radiatoren weggedaan, boven hebben we nog wel radiatoren.
    Ik heb het idee dat de pomp het water nu veel te snel pompt, de leidingen suizen als een gek.
    Eerder had ik dit opgelost door een condensator in serie met de pomp te zetten, echter dit heeft ook als resultaat dat er ook minder warm water is en de ketel is veel sneller op temperatuur wat er weer voor zorgt dat hij gaat pendelen(1 minuut aan en dan 10 minuten naloop, vervolgens weer 1 minuut aan).

    Misschien dat wanneer de vloerverwarming wat warmer kan (vloer moet eerst indrogen) dat dan het suizen minder word.
    Ik vraag me af op het mogelijk is de pomp te vervangen voor een alpha 2 (modulerende pomp van Grunfoss), deze heeft ook direct 60W minder opgenomen vermogen.
    Op deze manier hoop ik bij veel warmtevraag veel te verpompen en minder wanneer er minder vraag is.

    Ik vraag me alleen af of de regeling van de ketel dit aankan?

    Reageer op deze vraag

  • 23-11-2013
    22:46
    1

    Nee, je komt in de knoop met de aansluitingen. Een bypass zou kunnen helpen.

  • 23-11-2013
    23:36
    0

    Ik heb het idee dat een bypass ervoor gaat zorgen dat de ketel nog sneller gaat pendelen.

    De vloerverwarming is geplaatst om te zorgen dat de ketel beter zijn warmte kwijt kan, ik denk alleen dat zelfs dit nog niet genoeg is.

  • Vraag

    23-11-2013
    15:00

    Hoe ontlucht ik de pomp in ketel
    Er is nu geen circulatie...
    Reageer op deze vraag

  • 23-11-2013
    15:56
    0

    Er zit een schroef in het midden van de pomp, voorzichtig los draaien. Denk erom dat hij er niet uit valt. Het water kan heet zijn.
    Er zit een ontluchtingspunt links bovenin op een leiding, sleutel 10 past hier op. Wel weer met beleid.

  • 23-11-2013
    22:33
    0

    De Vhr 24-28C pomp heeft een automatische ontluchting achterop de pomp, hierop zit een ventieldopje die het lucht tegenhoudt te ontsnappen.
    Het dopje is meestal dichtgedraaid omdat de automatische ontluchting vaak wil gaan lekken.

    Draai deze open en start de ketel, wanneer de lucht eruit is kan je hem weer dichtdraaien.

  • Vraag

    23-11-2013
    12:37

    Hallo,

    We hebben de radiatoren weer geplaatst, water bijgevuld en onder druk gezet.
    Willem de ketel opstarten en vraagt om Ionisatie.

    Kortom, de ketel wil niet opstarten.

    Weet iemand wat we kunnen doen?

    Alvast bedankt, H.V.


    Reageer op deze vraag

  • 23-11-2013
    13:08
    0

    Geen vlamvorming. Staat de gaskraan open. Vonkt de ontsteekpen.

  • 23-11-2013
    18:09
    0

    Dank voor je andwoord, was inderdaad een afsluiting.

    Hv

  • Vraag

    20-11-2013
    11:38

    Hallo,

    wat zijn de beste instellingen voor deze ketel icm vloerverwarming? Is het dan zinvol om de ww temp naar beneden te zetten, omdat de vloerverwarming toch maar max 40 gr water mag hebben? En moet hij dan op moduleren of juist niet? Graag wat info over alle instellingen. Gr PJ
    Reageer op deze vraag

  • 20-11-2013
    19:37
    0

    Als er ook nog radiatoren aan zitten dan worden die niet goed warm als je 40 gr. instelt. De ketel moduleerd altijd. Als alles goed werkt niets doen.

  • 23-11-2013
    22:37
    0

    Het 107% rendement word pas behaalt onder de 60 graden (condensatietemperatuur), u stelt uw CV-temperatuur het liefst zo laag mogelijk in om het meest zuinig te stoken.

    Als u de temperatuur te laag instelt dan zal uw huis niet meer verwarmen, dus te laag instellen is ook niet goed. Kies de middenweg die het meeste bevalt.

  • Vraag

    18-11-2013
    19:19

    Ketel doet ineens helemaal niets meer. Geen foutmeldingen, maar helemaal niets ook geen lampjes die branden? Wat kan dit zijn? Stroom werkt gewoon.
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    17-11-2013
    15:23

    vannacht ineens sluiting in de ketel, na openen gezien dat er een kleine lekkage is in de ketel op de rand van een koppeling / ventiel waar een zekering klem omheen zit. De lekkage heeft geen elektrische delen bereikt, wat kan er, behalve de lekkage, mis zijn en hoe kan ik de lekkage verhelpen?
    Reageer op deze vraag

  • 17-11-2013
    16:02
    0

    Waarschijnlijk een o-ring die lekt, welke is niet aan te geven vanwege de omschrijving.

  • Vraag

    15-11-2013
    20:34

    Onze ketel geeft wel heet water maar een paar seconde heet verwarmingswater:
    - pomp werkt gewoon, pompt eerste hete water rond,
    - 3weg schakelaar verwarming/heet water werkt ook,
    - thermostaat werkt ook.

    Hij gaat van zijn lage toeren niet over naar hoge toeren bij opwarmen verwarming en gaat weer terug in code 8.
    Hij (of zij) geeft geen storingscode...
    Wat kan het zijn...
    Reageer op deze vraag

  • 17-11-2013
    00:23
    0

    Wat voor temperatuur geeft hij aan ?

  • Vraag

    15-11-2013
    10:21

    Ik heb het idee dat de warmwater sensor stuk is. Is dat makkelijk te vervangen?
    Reageer op deze vraag

  • 15-11-2013
    11:33
    0

    Ja dit is makkelijk zelf te doen, qua moeilijkheidsgraad is het te vergelijken met het vervangen van een halogeenlampje.

  • Vraag

    13-11-2013
    22:48

    ketel blijft branden is 24 graden op in de kamer
    Reageer op deze vraag

  • 14-11-2013
    19:51
    3

    Driewegklep defect, waarschijnlijk blijft de cartridge hangen en/of de motor is defect.

  • Vraag

    13-11-2013
    10:50

    hoe verhoog ik de temperatuur van het kraanwater
    Reageer op deze vraag

  • 13-11-2013
    21:09
    0

    Parameter D03 instellen op de gewenste temperatuur. Maximaal 65 graden.

  • Vraag

    3-11-2013
    17:46

    i.v.m. het vervangen van de kamerstaat voor mijn Vaillant VHR 24/28 heb ik om te weten te komen ,welke 2 van de drie thermostaatdraden ik moest aan sluiten, op advies van de gamma site, draden kort gesloten. Na kortsluiten zou de ketel aan moeten slaan en zou voor mij duidelijk moeten zijn welke twee draden op de nieuwe thermostaat aan te sluiten. Echter mijn display op de ketel sloeg in mode 'U' en is daar ook niet meer van af te krijgen. Mode 'U' kom ik in het hele storingsverhaal van mijn instructieboek van de ketel niet tegen. Hoe nu te handelen? Heeft iemand dit ooit bij de hand gehad? Is er mogelijk een zekering doorgebrand en waar zit deze dan?
    Reageer op deze vraag

  • 3-11-2013
    21:26
    0

    Goed advies van de Gamma verkopen zij ook Vaillant onderdelen ? ik kan geen andere reden bedenken waarom dit advies gegeven wordt.
    Wat voor thermostaat zat er en wat voor thermostaat moet er aangesloten worden. (Merk en eventueel type)
    Vaillant VHR 24-28C : aan/uit thermostaat aansluiten op 3 & 4 220 ohm 5 Watt toepassen op 4 & 5.

  • Vraag

    2-11-2013
    13:48

    aansluiting termostaats
    Reageer op deze vraag

  • 2-11-2013
    14:01
    1

    Pagina 15 van de handleiding die hier te downloaden is.

  • Vraag

    28-10-2013
    08:21

    Hallo allemaal, ik heb een VHR 24S en wil daar een 24-28 van maken, weet iemand wat dit ongeveer gaat kosten.
    Reageer op deze vraag

  • 28-10-2013
    22:36
    0

    Geen idee of dit mogelijk is.
    3-wegklep
    platenwisselaar
    sensor
    leidingen

    Als ik moet gokken dan kom je al snel op €400 aan materiaal.

  • Vraag

    14-10-2013
    15:52

    Hoe laat ik de pomp sneller draaien?
    Reageer op deze vraag

  • 14-10-2013
    20:13
    1

    Dat is niet mogelijk.

  • Vraag

    13-10-2013
    22:22

    ik krijg helemaal geen melding meer maar alleen een blazend geluid. lijkt wel of het electragedeelte kapot is. Wat kan het zijn? Nu geen warm water en CV meer...
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    12-10-2013
    19:18

    Hallo helpers,
    Wij willen onze dochter op zolder laten slapen, maar op die kamer staat de vaillant hr gas ketel 24-28 . Nou heb ik gelezen dat als een ketel een afgesloten circuit is dat dat kan. Maar ik weet alleen niet of Deze ketel een gesloten systeem heeft. En of een wandje erom heen bouwen met twee luchtgaten naar de kamer er naast voldoende zou zijn . Natuurlijk komen er de nodige melders. Maar zijn die ook op tijd als Iemand in de zelfde kamer slaapt? Avast bedankt voor de reacties, gr lilian
    Reageer op deze vraag

  • 12-10-2013
    22:05
    2

    Als er twee pijpen bovenop de ketel zitten dan is het een gesloten systeem. Luchtgaten zijn niet nodig voor een ombouw. Laat voldoende ruimte over voor een monteur.

  • 13-10-2013
    11:05
    1

    dank voor de snelle reactie. ik heb gekeken en er zitten twee buizen aan de bovenkant, die samen komen en dan als 1 naar het dak gaan. Is dat oké?
    gr Lilian

  • 13-10-2013
    11:24
    0

    Ketel hangt bij ons in de bijkeuken en is een gesloten systeem.

  • Vraag

    9-10-2013
    23:46

    Wij hebben sinds kort een E-thermostaat van Essent. Reeds aangesloten en werkt prima. Nu had ik voor de ET de standaard thermostaat van Honeywell. Wanneer ik de temp. Op deze thermostaat op 15.0 graden zette. Werd de pomp uitgeschakeld.Dat kon je ook zie. Doordat er een kruisje door de kraan stond ( geen warm water meer). Wanneer ik de ET OP 15.0 graden zet is deze functie dan ook in werking of alleen icm de Honeywell.
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    9-10-2013
    15:01

    modulerende aansluiten

    Reageer op deze vraag

  • 9-10-2013
    21:02
    0

    Klemmen a en b op de kroonsteen.

  • 23-11-2013
    21:41
    0

    En niet vergeten de instelling opentherm in het installateursmenu actief te maken

  • Vraag

    7-10-2013
    18:07

    Stroomuitval is geen probleem, als het gas wegvlt dan moet er gereset worden.
    Reageer op deze vraag

  • Vraag

    7-10-2013
    08:49

    Als de stroom uitvalt en gas moet ik de stekker eruit trekken? Of mag hij blijven zitten en start hij vanzelf op. Het is een gesloten mantel ketel van 2006 Vaillant hr combi.
    Reageer op deze vraag

  • 9-10-2013
    21:03
    2

    Stroomuitval is geen probleem, als het gas wegvalt dan moet er gereset worden.

  • Vraag

    4-10-2013
    08:40

    De ketel slaat niet af wanneer de waterdruk te hoog wordt. Wat kan dit zijn
    Reageer op deze vraag

  • 7-10-2013
    18:08
    0

    De ketel slaat nooit af bij een te hoge waterdruk.




Handleiding zoeker



Op de hoogte blijven

Schrijf u in en ontvang emails voor uw Vaillant VHR 24-28 C bij:

  • nieuwe vragen en antwoorden
  • nieuwe handleidingen
 

Overig

Alle Vaillant handleidingen

Contactgegevens van Vaillant


Gebruikershandleiding.com is een website van © 2014 WEBenz

Om tot zinvolle vragen te komen hanteren wij de volgende spelregels:

- lees eerst de handleiding door;

- controleer of uw vraag al eerder door iemand anders is gesteld;

- probeer uw vraag zo duidelijk mogelijk te stellen;

- heeft u een probleem en al geprobeerd om dit op te lossen, vermeld dit erbij aub;

- heeft u een oplossing gekregen van een bezoeker dan horen wij dat graag;

- wilt u een reactie geven op een vraag of antwoord, gebruik dan niet dit formulier;

- uw vraag wordt direct op de website gezet; vermijd daarom persoonlijke gegevens in te vullen;


Belangrijk! Als er een antwoord wordt gegeven op uw vraag, dan is het voor de gever van het antwoord nuttig om te weten als u er wel (of niet) mee geholpen bent! Wij vragen u dus ook te reageren op een antwoord.

Belangrijk! Antwoorden worden ook per e-mail naar abonnees gestuurd. Laat uw emailadres achter op deze site, zodat u op de hoogte blijft. U krijgt dan ook andere vragen en antwoorden te zien.

Uw vraag is op deze pagina toegevoegd

Wilt u een email ontvangen bij een antwoord en/of nieuwe vragen? Vul dan hier uw emailadres in.